» اخبار استان » پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه

مهر 21, 1403۱:۱۵ ب٫ظ 10

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خبر داد.

حسین جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از پرداخت بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام به منظور تقویت و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: ۱۸۰ اتحادیه و تشکل فراگیر و همچنین بیش از ۱۷۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند. این خدمات به توسعه و بهبود شرایط کاری کشاورزان کمک شایانی می‌کند.

جعفرزاده همچنین تصریح کرد: برای اولین بار در کشور، دو زنجیره سیب درختی و زنبورعسل توسط این صندوق تشکیل و راه‌اندازی شده است. این اقدام نشان‌دهنده تلاش برای ساماندهی و بهینه‌سازی تولیدات کشاورزی در استان است.

وی ادامه داد: از سال گذشته، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی اقدام به خرید نقدی سیب صنعتی از باغداران کرده است. این اقدام نه تنها به تنظیم بازار سیب درختی کمک می‌کند بلکه جمع‌آوری به‌موقع محصول و افزایش رضایت باغداران را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل صندوق یادآور شد: با افزایش سرمایه صندوق به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، صندوق آذربایجان غربی در میان ۱۷۱ صندوق فعال در سطح کشور به رتبه پنجم کشوری ارتقا یافته است. این موفقیت نشان‌دهنده کارآمدی و تأثیرگذاری این صندوق در حمایت از بخش کشاورزی است.

جعفرزاده به فعالیت‌های این صندوق در زمینه تامین نهاده‌های دام و طیور نیز اشاره کرد و گفت: “صندوق استان آذربایجان غربی به عنوان اولین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور، به طور مستقیم و بدون واسطه، اقدام به تامین نهاده‌های دام و طیور از طریق واردات کرده است.” وی افزود که این صندوق در ابتدای سال جاری، نهاده‌های ذرت و جو دامی به ارزش یک میلیون دلار از روسیه وارد و بین واحدهای تولیدی دام و طیور استان توزیع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان‌دهنده تعهد و تلاش مستمر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی در جهت بهبود وضعیت کشاورزی، حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای سطح زندگی بهره‌برداران کشاورزی است.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×