» اجتماعی » پرداخت ۵۲ درصد مطالبات کلزاکاران آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

پرداخت ۵۲ درصد مطالبات کلزاکاران آذربایجان‌غربی

مرداد 23, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 30

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 7 هزار و ۳۶۱ تن کلزا به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان از کلزاکاران استان خریداری شده که ۵۲ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده است.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ به عملکرد بالای زارعان استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: عملکرد زارعان در واحد سطح از بالاترین عملکردهای کشور است.

وی به وضعیت کشت کلزا در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته، 4 هزار و 300 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود که ۹ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امسال 7 هزار و ۳۶۱ تن کلزا به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان از کلزاکاران استان خریداری شده است که ۵۲ درصد از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت به حساب آنان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۹۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین در استان خریداری شده است، افزود: از آغاز فصل برداشت، مراکز خرید دولتی استان با جدیت به خرید گندم پرداخته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل خرید، این میزان به بیش از ۶۵۰ هزار تن برسد.

شهبازی با اشاره به موقعیت ممتاز آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم کشور، اظهار داشت: استان ما دارای ۱۰۵ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار اراضی گندم دیم است که این منابع عظیم به تولید و تأمین گندم کشور کمک شایانی کرده است.

وی همچنین به اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت آفات و بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: برای مقابله با علف‌های هرز، بیش از ۲۶۶ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش مبارزه قرار گرفته است، علاوه بر این، در حدود ۴۵ هزار هکتار از اراضی در برابر بیماری زنگ زرد و ۲۴۱ هزار هکتار از اراضی در برابر سن گندم مورد کنترل و مدیریت قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در کنار این اقدامات، برنامه‌های ترویجی و آموزشی برای زارعان به طور ویژه مد نظر قرار گرفته است تأمین کودهای کشاورزی و توزیع گندم بذری به میزان ۲۲ هزار تن در سطح استان از جمله این اقدامات است.

شهبازی در پایان سخنان خود، به اهمیت تداوم حمایت‌های دولتی و ارتقاء سطح زیرساخت‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: حمایت مستمر از کشاورزان و بهبود شرایط کاری آنها به خصوص در زمینه تأمین تجهیزات و مواد اولیه نقش کلیدی در افزایش بهره‌وری و پایداری تولیدات کشاورزی دارد این اقدامات به تحقق اهداف ملی در تأمین امنیت غذایی کشور کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×