» پیشخوان » پرستاری جهاد برای مردم است
پیشخوان - نقده
امام جمعه نقده:

پرستاری جهاد برای مردم است

آبان 28, 1402۱۰:۴۲ ق٫ظ 20

امام‌جمعه نقده پرستاری را نه یک شغل بلکه مرتبه‌ای والا از جهاد در راه خدا برای مردم عنوان کرد.

به گزارش گروه پزشکی پایگاه خبری اروم نیوز؛ حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شهرستان نقده با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها که به عنوان روز پرستار در تقویم رسمی کشور ثب شده است به خبرنگار اروم نیوز گفت: پرستاران نماد واقعی حضرت زینب سلام الله علیها هستند که با عشق و از خود گذشتگی به خدمت دیگران می پردازند.

وی به نقش و جایگاه پرستاران در بیمارستان ها و جامعه اشاره کرد و افزود: پرستاران نقش حیاتی در جامعه ما دارند و در دوران جنگ تحمیلی و بحران کرونا دیدیم که چه خدمات بی دریغی ارائه کردند.

حجت الاسلام فصیح نیا همچنین با تقدیر از شجاعت و روحیه بالای پزشکان باریکه غزه در فلسطین اشغالی؛ تصریح کرد: در حالیکه پرستاران در غزه زیر حملات شدید و بمباران های وحشتاک رژیم صهیونیستی قرار دارند همچنان در حال کمک رسانی به مردمشان هستند و این نشان میدهد پرستاری شغل نیست بلکه پرستاری مرتبه ای والا از جهاد در راه خدا برای خلق خداست.

امام جمعه نقده تصریح کرد: خدمات پرستاران در غزه نشان‌دهنده تعهد و تلاش بی‌وقفه آن‌ها در شرایط بسیار سخت است. آن‌ها با وجود تهدیدات بی‌پایان رژیم صهیونیستی، همچنان در خدمت مردم غزه هستند و این نشان‌دهنده جهاد به تمام معنا است.

وی گفت: پرستاران نقش حیاتی در جامعه ما دارند و در خط مقدم مراقبت از بیماران هستند و بدون آن‌ها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کیفیت ممکن نیست. در ایام کرونا و جنگ تحمیلی، تلاش و از خودگذشتگی پرستاران بیش از پیش آشکار شد.

 

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با تأکید بر لزوم جذب پرستاران جوان و بااستعداد افزود: این موضوع در حال حاضر بسیار حیاتی است چرا که آن‌ها انرژی، تازگی و دیدگاه‌های نوین را به حوزه پرستاری می‌آورند.

امام‌جمعه نقده همچنین به موضوع پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه ما در حال پیر شدن است و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری دارد، نیاز به پرستاران بیشتری خواهیم داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید برنامه‌هایی را برای جذب پرستاران جوان و بااستعداد طراحی کنیم، از جمله ارائه بورسیه‌های تحصیلی، برنامه‌های آموزشی و فرصت‌های شغلی جذاب. این اقدامات می‌توانند به جذب پرستاران بااستعداد کمک کنند و همچنین به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی که به مردم ارائه می‌شود، کمک کنند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×