» اخبار استان » پروژه راه‌آهن تبریز به ترکیه کلید خورد
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

پروژه راه‌آهن تبریز به ترکیه کلید خورد

مهر 27, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 00

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: طرح احداث راه‌آهن تبریز به منطقه آزاد ماکو و اتصال آن به گارس ترکیه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم کریدور شرق به غرب در آستانه عملیاتی شدن است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: طرح احداث راه‌آهن تبریز به منطقه آزاد ماکو و اتصال آن به گارس ترکیه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم کریدور شرق به غرب در آستانه عملیاتی شدن است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، در این زمینه اعلام کرد: با تلاش‌های مسئولین، این پروژه اکنون آماده آغاز عملیات اجرایی است و راه‌آهن تبریز به چشمه ثریا و اتصال ریلی ایران – ترکیه از مسیر منطقه آزاد ماکو به‌عنوان یکی از چهار طرح اولویت‌دار کشور به تصویب رسیده است.

گروسی افزود: هم‌اکنون الزامات زیست‌محیطی و واریانت‌های مربوط به منطقه حفاظت شده مراکان مورد بررسی قرار گرفته و تلاش می‌شود تا تمامی استانداردهای زیست‌محیطی رعایت شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: این پروژه نه تنها به اتصال راه‌های ریلی کمک می‌کند، بلکه در راستای توسعه اقتصادی و افزایش ارتباطات تجاری ایران با کشورهای همسایه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تأکید کرد: این پروژه به‌منزله یک گام بزرگ در راستای توسعه لجستیک و حمل‌ و نقل در منطقه است و می‌تواند منجر به افزایش حجم بار و مسافر در این خط ریلی شود.

گروسی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این پروژه، شاهد رونق اقتصادی در منطقه آزاد ماکو و به‌طور کلی در کشور باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین بیان کرد که اتصال کریدور ریلی جنوبی و شرقی به غرب از طریق این منطقه بسیار حائز اهمیت است و علاقه‌مندی چینی‌ها به استفاده از این خط ریلی برای دسترسی به ترکیه نیز نشان از اهمیت بین‌المللی این پروژه دارد.

گروسی خاطرنشان کرد: سرعت قطارها از این مسیر به‌طور متوسط ۷۰۰ کیلومتر در روز است که از حمل‌ونقل جاده‌ای سریع‌تر و ارزان‌تر است، و این امر به نفع تجار داخلی و خارجی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از حمایت‌های دولت در این زمینه قدردانی کرد و گفت: با همکاری تمامی نهادها و مسئولان، می‌توانیم این پروژه را به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم در توسعه زیرساخت‌های کشور به سرانجام برسانیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×