» اخبار استان » پزشکیان دولت سوم خاتمی است
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
کارشناس مسائل اقتصادی:

پزشکیان دولت سوم خاتمی است

تیر 13, 1403۸:۳۱ ب٫ظ 60

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: پزشکیان دولت سوم خاتمی و ادامه‌دهنده راه حسن روحانی است‌.

شیرزاد عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها اقتصاد مقاومتی را جهت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مطرح کرده و تأکید کرده‌اند که باید در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: چرا که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند به کاهش وابستگی کشور به منابع خارجی، افزایش اشتغال و رشد تولید ملی منجر شود و با تمرکز بر تولید داخلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، می‌توان زمینه‌های لازم برای توسعه پایدار و استقلال اقتصادی را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم، اگر بر توان داخلی تکیه نکنیم، موفق نخواهیم شد و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در این مواقع ضروری بوده و همچنین بهره‌گیری از منابع بومی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی نه تنها به کاهش وابستگی به منابع خارجی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند موتور محرکی برای رشد اقتصادی کشور باشد.

وی عنوان کرد: همچنین، با تقویت زیرساخت‌های ملی و تشویق به نوآوری، می‌توان راهکارهای جدیدی برای مقابله با مشکلات ناشی از تحریم‌ها پیدا کرد. این رویکرد نه تنها به پایداری اقتصادی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و رفاه بیشتر در جامعه نیز شود.

عباسیان با بیان اینکه مسعود پزشکیان در مناظرات ثابت کرد که ادامه‌دهند راه خاتمی و روحانی است، اظهار کرد: پزشکیان و هیات همراهی که با او کار می‌کنند می‌خواهند بار دیگر ما را وابسته و محدود به کشورهای غرب کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌‌الله رئیسی، دولت ورشکسته روحانی را سر و سامان داده و از ورطه تحریم و فلاکت رهایی دادند، تصریح کرد: کارشناسان سیاسی و اقتصادی بر این عقیده هستند که دولت پزشکیان، همان دولت سوم حسن روحانی و خاتمی است.

عباسیان بیان کرد: آیت‌الله رئیسی با تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های دقیق در تلاش بوده است تا تاثیرات منفی این تحریم‌ها را به حداقل برساند و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و همکاری با کشورهای دیگر، راهکارهایی برای مقابله با این مشکلات پیدا کند.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی در کنار بهره‌مندی و استفاده از توان و ظرفزت‌های داخلی از پتانسیل‌های کشورهای منطقه استفاده کرده و توانست صادرات نفت را از ۲۰۰ بشکه به ۲ میلیون بشکه برساند.

وی بیان کرد: عزت و افتخار زمانی نصیب انسان می‌شود که در برابر فشارهای غرب ایستادگی کرده و حق خود را مطالبه کنیم، نه اینکه با نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی به طور ذلیلانه از آنها اطاعت کنیم.

عباسیان بیان کرد: بهره‌برداری از توانمندی‌های ملی و تقویت اعتماد به نفس جمعی، می‌تواند ما را در مسیر استقلال و خودکفایی قرار دهد که این رویکرد نه تنها موجب می‌شود تا در برابر فشارهای خارجی مقاوم‌تر شویم، بلکه می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد که در شرایط مشابه قرار دارند بنابراین با اتکا به دانش و توان داخلی، می‌توانیم به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم و جایگاه خود را در جامعه جهانی ارتقا دهیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×