» اخبار استان » ارومیه » پویش‌های مردمی کاهش تصادفات در استان آغاز می‌شود
ارومیه - پیشخوان - تیتر یک
فرمانده مرزباني استان آذربايجان‌غربي خبر داد:

پویش‌های مردمی کاهش تصادفات در استان آغاز می‌شود

آبان 29, 1402۱:۱۲ ب٫ظ 30

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش تصادفات در استان، باید پویش‌های مردمی و رسانه‌ای راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی، سردار رحیم جهان‌بخش در نشست خبری با اصخاب رسانه اظهار داشت: برای کاهش تصادفات در استان، باید پویش‌های مردمی و رسانه‌ای راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های درون‌شهری عابرین پیاده هستند گفت: اجرای کامل قوانین راهنمایی‌ورانندگی مهم‌ترین مؤلفه در کاهش حوادث جاده‌ای است.

جهان‌بخش با اشاره به کاهش تصادفات درون و برون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود:میزان تصادفات فوتی استان در هفت ماه گذشته افزایش داشته است و به‌طورکلی میزان تصادفات استان وضعیت خوبی ندارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی امیدوار است که این وضعیت کنترل شود و شهروندان اصول ایمنی را رعایت کنند تا میزان حوادث کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی برخورد و اعمال قانون پلیس با رانندگان متخلف، گفت: “در سال جاری دو مرحله طرح برخورد با خودروهای شوتی و هنجارشکن و فاقد پلاک در سطح استان با توقیف بیش از ۸ هزار خودرو را داشتیم.

جهان‌بخش تأکید کرد: که این طرح‌ها همچنان ادامه دارند و با حمایت قاطع قضایی برای بار اول ۱۵ روز توقیف و در صورت تکرار توقیف یک‌ماهه و یا بر اساس مفاد قانونی مصادره خواهند شد.

جهان‌بخش با اشاره به اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی در استان مرتبط با موضوعات مالی است، از دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر در حوزه جرایم فضای مجازی خبر داد.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در انتظامی استان نیز از نظر نرخ وقوع جرایم در حوزه سرقت استان ۳۴ کشوری هستیم و برخورد با سرقت یکی از مولفه‌های اصلی فعالیت پلیس استان در راستای ارتقا رضایتمندی شهروندان است.

جهان‌بخش همچنین از مبارزه بی‌امان با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری با انجام چندین عملیات ضربتی و منسجم، نهایتاً دو هزار و ۹۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردند و ۳۸ باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان را منهدم کردند.

وی افزود: در مجموع ۴۷ درصد افزایش در دستگیری قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر در سطح استان داشته‌اند.

جهان بخش با اشاره به اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی در استان مرتبط با موضوعات مالی است، از دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر در حوزه جرایم فضای مجازی خبر داد.

جهان‌بخش گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در انتظامی استان، از نظر نرخ وقوع جرایم در حوزه سرقت، استان ۳۴ کشوری هستیم و برخورد با سرقت یکی از مولفه‌های اصلی فعالیت پلیس استان در راستای ارتقای رضایتمندی شهروندان است.

وی تأکید کرد: که برخورد با سرقت یکی از مولفه‌های اصلی فعالیت پلیس استان در راستای ارتقای رضایتمندی شهروندان است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×