» اخبار استان » شاهین دژ »  پیاده‌روی اربعین نشان اقتدار امت اسلامی است
شاهین دژ
امام‌جمعه شاهین‌دژ:

 پیاده‌روی اربعین نشان اقتدار امت اسلامی است

شهریور 7, 1402۸:۳۹ ب٫ظ 40

امام‌جمعه شاهین‌دژ، گفت: پیاده‌روی عظیم و بی‌نظیر اربعین، نشان اقتدار و قدرت امت اسلامی در عالم است.

به گزارش حرف رک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مرادی امام‌جمعه شهرستان شاهین‌دژ در گفتگو با خبرنگار شاهین‌دژ پیام با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: پیاده‌روی عظیم و بی‌نظیر اربعین، کنگره جهانی و اجتماع تمدن‌ساز است که مردم سراسر جهان با ادیان و مذاهب مختلف در آن شرکت می‌کنند و نشان اقتدار و قدرت امت اسلامی در عالم است.

وی با بیان اینکه عشق و ارادت قلبی به حضرت امام حسین (ع) در تمامی ادیان و جوامع عالم‌گیر شده است، افزود: چون امام حسین(ع)، مظهر آزادگی و عدالت در عالم بشری است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ با اشاره به پیشینه تاریخی پیاده‌روی اربعین، گفت: تأمل در تاریخ نشان می‌دهد پیاده‌روی اربعین از همان آغاز مورد تأکید بوده و شاید بتوان نخستین نوبت از پیاده‌روی را به همان بازگشت کاروان اسراء به کربلا نسبت داد.

وی افزود: گرچه در نقل‌ها اختلاف وجود دارد و معلوم نیست کاروان اسرا به هنگام خروج از شام به کربلا بازگشته‌اند، یا سال بعد از مدینه برای زیارت به کربلا شتافته‌اند؛ هرکدام که باشد به‌واسطه آن می‌توان در آیین اربعین اطمینان حاصل کرد.

مرادی تصریح کرد: توصیه‌های مکرر از جانب اهل‌بیت (ع) مبنی بر زیارت امام حسین (ع) و نیز سیره متواتر علما و اهل فضل و عرفان در پیاده‌روی خود گواه این ماجراست که در طول تاریخ اشتیاق به زیارت پیاده کربلا – آن هم در روز چهلم – یک پیشینه محکم و قابل‌دفاع دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی با تأکید بر پذیرایی عراقی‌ها از زائران سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: آن‌کس که حواسش به پر کردن شکاف اجتماعی اقتصادی جوامع است، همان دین‌داران و معتقدان به خدا هستند و در ایران نیز بزرگ‌ترین حجم کارهای خیر در همه ایام از ناحیه هیئت‌ها، مساجد، گروه‌های مذهبی و جهادی رقم خورده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×