» اخبار استان » اشنویه » پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن گندم در اشنویه
کشاورزی اشنویه
اشنویه - پیشخوان - گفتگو
رئیس اداره جهاد کشاورزی اشنویه خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن گندم در اشنویه

اردیبهشت 30, 1403۷:۳۷ ق٫ظ 60

رئیس اداره جهاد کشاورزی اشنویه گفت: مزارع گندم شهرستان اشنویه در وضع مطلوبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» محمدامین بایزیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «هه‌وال شنو» اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه باتوجه‌به بارندگی‌های امسال و رطوبت زیاد که محیط مستعدی را برای رشد انواع بیماری و آفات باغی و زراعی فراهم می‌کند؛ مبارزه گسترده‌ای را جهت پیشگیری از شیوع انواع آفات در مزارع و باغ‌های سطح شهر، در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اشنویه بیان کرد: در مبارزه با آفات کشاورزی، پیشگیری و اقدام به‌موقع نقش تعیین‌کننده‌ای در حراست از سلامت محصولات باغی و زراعی خواهد داشت؛ لذا کشاورزان و باغداران عزیز باید نسبت به سم‌پاشی به‌موقع جهت جلوگیری از شیوع آفات در مزارع و باغ‌های خود، اهتمام کافی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه زمین‌های زراعی و مزارع گندم، با پیگیری‌های واحد حفظ نباتات، سم‌پاشی گسترده‌ای جهت مبارزه با سن گندم به وسعت ۱ هزار و ۶۰۰ هکتار، و مبارزه با زنگ سفید و سفیدک سطحی به وسعت ۹۰۰ هکتار صورت‌گرفته است. باتوجه‌به این اقدامات، مزارع گندم شهرستان اشنویه در وضع مطلوبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

بایزیدی کرم سیب را از آفات اصلی باغ‌های شهرستان معرفی کرده و بیان داشت: باغداران عزیز در سطح شهرستان اشنویه، جهت مبارزه با کرم سیب که یکی از آفات اصلی باغ‌ها محسوب می‌شود؛ تابع اطلاعیه‌های واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی بوده؛ و طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی، نسبت به سم‌پاشی باغ‌های خود، اقدام نمایند.

وی در پایان با اشاره به تاثیر پیشگیری از آفت‌زدگی باغ‌ها، بیان داشت: سم‌پاشی باغ‌ها جهت جلوگیری از شیوع آفات در باغ‌های سیب و میوه‌های هسته‌دار نسبت به زمین‌های زراعی اهمیت بیشتری دارد؛ لذا ضروری است باغداران عزیز جهت پیشگیری از شیوع آفات و بروز خسارت، با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی ارتباط داشته؛ طبق دستورالعمل‌های اعلامی، نسبت به سم‌پاشی و حفاظت از درختان خود، اقدام نمایند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×