» پیشخوان » پیش‌بینی برداشت ۹۲۰ تن کلزا از اراضی کشاورزی میاندوآب
کلزا
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۹۲۰ تن کلزا از اراضی کشاورزی میاندوآب

تیر 25, 1402۳:۳۵ ب٫ظ 70

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۹۲۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

به گزارش حرف رک، رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه ترویج کشت کلزا در مزارع میاندوآب یکی از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی و نیز صرفه‌جویی در مصرف آب، کشت کلزا در میاندوآب از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این زمینه اقدامات لازم برای آموزش کشاورزان توسط کارشناسان انجام شده است.

وی با بیان اینکه دشت میاندوآب یکی از دشت‌های حاصلخیز کشور است، گفت: باتوجه‌به این موضوع امسال ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص‌یافته است.

مقدم تصریح کرد: سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب نسبت به سال زراعی گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۹۲۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه نیاز آبی کم از مزایای کلزا است، افزود: کلزا از جمله گیاهانی است که عملکرد مطلوب آن کاملاً وابسته به تاریخ کشت است.

وی گفت: در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی، کاهش وابستگی به کشورهای خارجی در تأمین نیاز کشور به روغن مدنظر بوده و در این راستا توسعه کشت کلزا از برنامه‌های اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

مقدم اظهار کرد: کشت کلزا در پایداری تولید گندم در سال‌های آینده نیز نقش داشته و مصرف آب کمتر کشاورزی، اصلاح الگوی زراعی، اصلاح خاک‌های زراعی و کاهش وابستگی به واردات روغن از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×