» اخبار استان » میاندوآب » پیش‌بینی تولید بیش از ۴۸ تن سیب در میاندوآب
میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

پیش‌بینی تولید بیش از ۴۸ تن سیب در میاندوآب

شهریور 9, 1402۹:۲۵ ق٫ظ 40

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از سه هزار و ۸۷۲ هکتار باغات سیب این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف رک، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان و منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان است؛ در میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه محصولات باغی یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در این شهرستان هستند، افزود: سه هزار و ۸۷۲ هکتار از باغات این شهرستان میاندوآب به محصول سیب اختصاص دارد که از این آمار، سه هزار و ۷۴۴ هکتار مربوط به درختان سیب بارور و ۱۲۸ هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به بارندگی شدید و سرمای دیررس بهاره در دو‌ماهه اول امسال، گفت: این موضوع سبب واردشدن خسارت به دو هزار ۱۷۹ هکتار از باغات سیب رقم رِد گلدن به میزان ۸۵ درصد و به ۹۷۳ هکتار از باغات سیب رقم گلدن در حدود ۳۰ درصد خسارت وارد کرد و تولید محصول سیب در باغات شهرستان میاندوآب را تحت‌الشعاع قرارداد.

مقدم تصریح کرد: علی‌رغم شرایط به وجود آمده پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از باغات این میاندوآب برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به طور معمول و بر اساس عوامل طبیعی، ژنتیکی و مدیریتی حدود ۱۵ درصد از سیب تولیدی در شهرستان به سیب درجه ۳ یا صنعتی (زیر درختی) تبدیل می‌شود که در فصل برداشت مراکزی برای جمع‌آوری و عرضه بهداشتی آن به کارخانه‌ها کنسانتره و صنایع تبدیلی شهرستان و استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×