» اجتماعی » پیشرفت طرح هادی و بهسازی معابر روستایی
طرح هادی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
فرماندار ارومیه مطرح کرد:

پیشرفت طرح هادی و بهسازی معابر روستایی

مهر 22, 1403۸:۲۹ ق٫ظ 10

فرماندار ارومیه با تأکید بر اهمیت پروژه‌های عمرانی در روستاها گفت: پیشرفت طرح هادی و بهسازی معابر روستایی یکی از دستاوردهای مهم ما در سال جاری بوده است که با همکاری بنیاد مسکن توانسته‌ایم زیرساخت‌های روستایی را بهبود بخشیم و گام‌های مؤثری در توسعه پایدار این مناطق برداریم.

غلامحسین عماری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ به لزوم تداوم تلاش‌ها در راستای توسعه مسکن ملی و بهبود زیرساخت‌های روستایی تأکید کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه مسکن، اظهار کرد: توسعه مسکن یکی از اولویت‌های مهم شهرستان است و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: طبق گزارش‌های ارائه‌ شده، بنیاد مسکن شهرستان ارومیه در سال ۱۴۰۳ توانسته با همکاری فرمانداری، اهداف تعیین‌شده در بخش‌های مختلف، از جمله نهضت ملی مسکن، صدور اسناد روستایی و بهسازی معابر روستایی را به خوبی پیش ببرد.

فرماندار ارومیه با اشاره به دستاوردهای بنیاد مسکن در بهبود شرایط زندگی روستاییان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد، اجرای پروژه‌های بهسازی معابر و صدور اسناد قانونی برای روستاییان است که تأثیر بسزایی در توسعه پایدار روستاها داشته است.

عماری همچنین بر لزوم افزایش تلاش‌های بنیاد مسکن برای توسعه بیشتر تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به‌ویژه در تأمین مسکن روستایی و اجرای طرح‌های هادی، بخش مهمی از سیاست‌های عمرانی شهرستان ارومیه بوده و سهم قابل توجهی در آبادانی روستاها داشته است.

وی به برنامه‌های بنیاد مسکن در استفاده از منابع ملی، استانی و شهرستانی، از جمله اعتبارات قیر رایگان، برای اجرای پروژه‌های روستایی مانند سنگ‌فرش و آسفالت معابر اشاره کرد و افزود: تقویت پروژه‌های عمرانی و روستایی، به‌ویژه بهسازی و بازنگری طرح هادی، باید در اولویت قرار گیرد تا زیرساخت‌های روستاها بهبود یابد.

فرماندار شهرستان ارومیه با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی در روستاها، خاطرنشان کرد: “توسعه امکانات بهداشتی و آموزشی در روستاها می‌تواند از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده و نقش مهمی در حفظ جمعیت روستایی ایفا کند. ارتقای کیفیت زندگی روستاییان در تمامی ابعاد باید از اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتهای خبر / م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×