» اخبار استان » کاشت بیش از ۵۰۰۰ عدد نهال در مهاباد
اخبار استان - تازه های خبر - مهاباد
رئیس شورای اسلامی مهاباد:

کاشت بیش از ۵۰۰۰ عدد نهال در مهاباد

اسفند 15, 1402۱۱:۵۲ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 80

رئیس شورای اسلامی مهاباد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفتە منابع طبیعی و روز درختکاری در بلوار محمد اوراز نرسیدە بە شهربازی مهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» آرش شهابی در گفتگو با گروه فرهنگی هالان-۲۴، ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ به مناسبت گرامیداشت هفتەی منابع طبیعی و روز درختکاری در بلوار محمد اوراز نرسیدە بە شهربازی مهاباد اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر برای روز درختکاری در سال جاری بیش از ۵۰۰۰ عدد نهال کاشت می‌شود در مناطق مختلف سطح شهر در نظر گرفته‌اند این فعالیت بزرگ، در منطقه زیبا و دلنشین مجموعه “تپه سیران” با مساحت پنج هزار متر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما از این رویداد، حفظ و گسترش فضای سبزه شهر و بهبود کیفیت هوای شهر است از مسئولین شهرستان به همراه شهروندان عزیز دعوت به عمل آورده‌اند تا در این روز معنوی و پر از انرژی ما را یاری کنند، با همکاری و همدلی، به کاشت و نگهداری درختان بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی مهاباد بیا کرد: شهرداری مهاباد برای سال آینده قصد دارد بیش از ۱۵ هکتار فضای سبز به شهر اضافه کند برای این منظور، چندین منطقه به‌عنوان مکان‌های پتانسیلی برای احداث فضاهای سبز و پارک جنگلی در نظر گرفته شده یکی از این مناطق دلنشین، تپه “داشا مجید” است.

وی افزود: در تپه داشا مجید، بیش از چهار هکتار آماده سازی شده و همچنین اقدامات اولیه برای زیباسازی و توسعه منطقه انجام شده است این اقدامات شامل آبیاری و لوله‌کشی بوده و در سال آینده برای کاشت نهال هم اقدام خواهد شد با تکمیل این پروژه، منطقه داشا مجید به یک محل زیبا و دلپذیر برای سکونت و تفریجگاه‌ تبدیل خواهد شد.

شهابی خاطرنشان کرد: و همچنین برای احداث یک پروژه جدید پارک فضای سبز در منطقه “قول قولاغ” یا همان کوی دانش در دستور کار شهرداری قرار گرفته است در تپه “قول قولاغ” برای تأمین آب موردنیاز برای آبیاری درختان، فضای سبز یک استخر نیز در حال احداث است.

آرش شهابی در پایان گفتگو اظهار کرد: تابه‌حال، مشکلات تأمین آب در فضای سبزهای شهر مهاباد برای ما چالش‌هایی ایجاد کرده بود، اما با پایان‌دادن به پروژه آبرسانی و لوله‌کشی در سطح شهر، این مشکلات حل شده و دیگر نگرانی‌هایی برای آبیاری درختان و فضای سبز شهر نداریم. این پروژه‌ها باعث شده تا منابع آب بهتر تأمین شود و فضای سبزهای جنگلی و پارک ها بهتر مدیریت شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×