» اجتماعی » کاشت ناخن نه! برای برداشتن رایگان ناخن، روی ما حساب کنید
اجتماعی - تازه های خبر
آرایشگران خدامحور:

کاشت ناخن نه! برای برداشتن رایگان ناخن، روی ما حساب کنید

بهمن 10, 1402۸:۰۰ ق٫ظ 50

مدیر گروه آرایشگران خدامحور می‌گوید: «همین‌که در کانال گروه اعلام کردیم آرایشگران خدامحور آمادگی دارند کار برداشت کاشت ناخن را به صورت رایگان انجام دهند،سیل پیام‌ها به طرفمان سرازیر شد. اغلب پیام‌ها،تشکر بود از اینکه حکم شرعی کاشت ناخن را توضیح داده بودیم!حتی بعضی آرایشگران هم، از حکم شرعی کاشت ناخن،بی‌خبر بودند...»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از خبرگزاری فارس، از کاشت ناخن و مژه گرفته تا انواع تکنیک‌های طراحی ابرو و گاه خالکوبی‌های عجیب و غریب، باعث شده حرفه آرایشگری امروز به تجارتی پرسود تبدیل شود؛ تجارتی که هرچه جلوتر می‌رود، بیشتر از فرهنگ ایرانی اسلامی فاصله می‌گیرد. اما در همین شرایط هم، کم نیستند آرایشگرانی که قید درآمد هنگفت را زده و دور خدمات نامتعارف مغایر با احکام اسلام را خط کشیده‌اند. شاهدش گروه «صیانه»، که از دور هم جمع شدن حدود ۲۵۰بانوی آرایشگر خدامحور تشکیل شده و حالا دو ماه می‌شود در مشهد، تهران، قم، اصفهان و یزد، تلاش می‌کند سبک آرایشگری متناسب با جامعه اسلامی را ترویج دهد.

اجرای طرح برداشتن کاشت ناخن، همان اتفاق مهمی بود که اسم گروه صیانه و آرایشگران خدامحورش را سر زبان‌ها انداخت و نشان داد ایفای نقش فرهنگی اهالی این صنف تا چه حد بر سلامت معنوی خانواده‌ها و جامعه اثرگذار است. اگر مشتاق شده‌اید با گروه صیانه و آرایشگران دغدغه‌مندی که حالا برای رضایت امام زمان(عج) کار می‌کنند و می‌خواهند از زمینه‌سازان ظهور باشند، آشنا شوید، با این گزارش همراه باشید.

چرا اینجا شبیه آرایشگاه یک کشور اسلامی نیست؟

«هر وقت به آرایشگاه یا سالن زیبایی مراجعه می‌کردم، غصه‌ام می‌گرفت. هرچه بیشتر نگاه می‌کردم، کمتر سنخیتی بین آن فضا و جامعه اسلامی‌مان پیدا می‌کردم. سبک آرایشی که در اغلب آرایشگاه‌ها اجرا و خدماتی که ارائه می‌شد، آن چیزی نبود که یک زن مسلمان باید داشته باشد. همه‌چیز، کپی‌برداری‌شده از آرایشگاه‌های غربی بود و حتی عکس‌هایی که به‌عنوان مدل به ما نشان داده می‌شد، از خارج از کشور آمده بود. جالب اینجا بود که وقتی در گپ و گفت‌هایمان با آرایشگران، این موضوع را مطرح می‌کردم، متوجه می‌شدم خودشان هم از این شرایط راضی نیستند. بسیاری از آنها که دل‌های واقعا پاکی داشتند، از روی رضایت آن خدمات آرایشی غیرمتعارف را انجام نمی‌دادند بلکه فقط با جریانی که در آرایشگاه‌ها به راه افتاده بود، همراه و به‌اصطلاح همرنگ جماعت شده بودند. وقتی اوضاع را اینطور دیدم، تصمیم گرفتم گروهی از آرایشگران را که زمینه دین‌مداری و خدامحوری دارند را دور هم جمع کنم تا در کنار هم، حرکتی در مقابل این جریان ناخوشایند انجام دهیم.»

برای «اعظم رضوی»، فعال فرهنگی قرآنی مشهدی، همه‌چیز همینطور دلی شروع شد چون حرف دل بانوان آرایشگر را شنیده بود: «با رفت‌وآمدهایی که به سالن‌های زیبایی داشتم، متوجه شده بودم تعداد زیادی از آرایشگران، در ناخودآگاهشان اعتقادات مذهبی دارند و دلشان می‌خواهد در این زمینه نقش‌آفرینی کنند اما این حس در وجودشان به صورت بالقوه مانده و فعال نشده است. احساس می‌کردم این بانوان آرایشگر به کمک ما، فعالان مذهبی و قرآنی و طلبه‌ها نیاز دارند که بتوانند نقش فرهنگی خودشان را در جامعه اسلامی ایفا کنند. اینطور بود که در گروه‌های فرهنگی قرآنی در فضای مجازی که حضور داشتم، پیام دادم: هرکس در اطرافیان و کوچه و محله خودش، آرایشگر خدامحور می‌شناسد، به ما معرفی کند.»

جمعی از آرایشگران خدامحور گروه «صیانه»

مگر آرایشگر هم می‌تواند برای رضایت امام زمان(عج) کار کند؟!

«با خودم می‌گفتم حتی اگر ۱۰، ۱۵ آرایشگر خدامحور هم به من معرفی شود، کار را شروع می‌کنم اما نشان به آن نشان که ظرف یک مدت کوتاه، حدود ۴۰آرایشگر معرفی شد. اواخر آذرماه بود که برای اولین دیدار، در یک سالن زیبایی در شهر مشهد با خانم‌های آرایشگر قرار ملاقات گذاشتم. صحبت‌ها که شروع شد، آرام‌آرام یخ میان‌مان آب شد. وقتی گفتم: شما به‌عنوان آرایشگر، وظیفه و رسالت بزرگی در جامعه اسلامی دارید، حسابی تعجب کردند. جمع بانوان آرایشگر منتظر بودند من از ماجرای خدمات ناخوشایند در سالن‌های زیبایی حرف بزنم و به آنها بگویم باید این کارها و حتی شغل آرایشگری را کنار بگذارند. پیش خودشان فکر می‌کردند نتیجه این جلسه، این است که آنها باید از بخشی از منافع مالی حرفه آرایشگری صرفنظر کنند و… اما برخلاف تمام این پیش‌فرض‌های ذهنی، من روی نقش فرهنگی آنها تاکید کردم.»

حالا نوبت من است که با نگاه پرسشگرم، به استقبال صحبت‌های بانوی دغدغه‌مند مشهدی بروم. او هم که با این علامت‌های سؤال و تعجب بی‌صدا آشناست، نمی‌گذارد انتظارم طولانی شود و در ادامه می‌گوید: «گفتم: شما آرایشگران عزیز، همان‌طور که به زیبایی ظاهر مشتری توجه دارید، باید به زیبایی باطن او هم توجه داشته باشید و تلاش کنید اندیشه او را زیبا کنید. رسالت شما این است که به مشتری، فقط به چشم یک بهانه برای صرفه اقتصادی نگاه نکنید بلکه برای اینکه خیر و برکت کارتان بیشتر شود، باید سعی کنید برای رضایت امام زمان(عج) کار کنید… بانوان آرایشگر، در سکوت به حرف‌هایم گوش می‌دادند. غافلگیر شده بودند انگار. فکرش را هم نمی‌کردند درباره رسالت‌های فرهنگی‌شان صحبت کنم. شاید هیچ‌وقت به ذهنشان نرسید بود که یک آرایشگر بتواند برای امام زمان(عج) کار کند. اینطور بود که بدون اینکه من صحبتی درباره کار دسته‌جمعی داشته باشم، آنها خودشان گفتند: شما باید کنار ما بمانید و کمکمان کنید تا بتوانیم رسالت فرهنگی‌مان را انجام دهیم…»

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×