» اخبار استان » کاهش شاخص بورس در تالار ارومیه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خبر کرد:

کاهش شاخص بورس در تالار ارومیه

آبان 5, 1403۱۲:۴۸ ب٫ظ 00

مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در هفته منتهی به دوم آبان، تالار منطقه‌ای ارومیه شاهد افت شاخص‌های بورس و فرابورس بود.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: در هفته منتهی به دوم آبان ۱۴۰۳، در تالار منطقه‌ای ارومیه تعداد ۳ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۷ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۹۸ میلیارد و ۵۲۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۰۰ ریال معامله شد.

وی تصریح کرد: از این حجم معاملات، ۵ درصد به خرید و ۹۵ درصد آن به فروش اختصاص یافته است این ارقام نشان‌دهنده تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران به فروش نسبت به خرید در این بازه زمانی بوده و به عنوان شاخصی از وضعیت بازار قابل توجه است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: طی این هفته، در تالار ارومیه هفت کارگزار از ۹ ایستگاه معاملاتی فعال بودند و در مجموع سهام و حق تقدم ۱۵ شرکت مختلف را معامله کردند.

وی بیان کرد: در میان این کارگزاری‌ها، نمایندگی شرکت کارگزاری فارابی با اختصاص ۵۰ درصد از ارزش ریالی کل معاملات، جایگاه برتر را به خود اختصاص داد این میزان از فعالیت، نقش کلیدی کارگزاری فارابی در بازار منطقه را برجسته کرده و بیانگر سهم بالای آن در هدایت معاملات و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران محلی است.

جوادی عنوان کرد: از دیگر تحولات مهم این هفته، حضور اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید ۱۲ بهمن ۱۴۰۵ (نماد اخزا۲۱۰) بود که با بیش از ۲۹.۵ درصد از ارزش کل معاملات، در صدر فعالیت‌های تالار منطقه‌ای ارومیه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این اوراق به دلیل سوددهی قابل پیش‌بینی و اعتماد سرمایه‌گذاران به تضمین بازپرداخت، جذابیت زیادی برای معامله‌گران داشته است و همچنان گزینه‌ای محبوب در سبد سرمایه‌گذاری‌های بورسی محسوب می‌شود.

جوادی افزود: شاخص کل بازار بورس در مقایسه با هفته گذشته با افت ۹۴ هزار و ۸۶۶ واحدی به رقم ۱ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

وی تصریح کرد: این کاهش نشان‌دهنده فشار فروش و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار بود همچنین، شاخص کل بازار فرابورس نیز با کاهش ۶۱۳ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۸۷ واحد دست یافت که بیانگر نوسانات در ارزش سهام شرکت‌های فرابورسی و افزایش تمایل به نقد کردن دارایی‌ها بود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×