» اخبار استان » ارومیه » کاهش عرضه خارج از شبکه نان یارانه‌ای در ارومیه
ارومیه - پیشخوان - گفتگو
فرماندار ارومیه خبر داد:

کاهش عرضه خارج از شبکه نان یارانه‌ای در ارومیه

آبان 3, 1402۱:۲۱ ب٫ظ 60

فرماندار ارومیه گفت: دولت سیزدهم با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان توانست میزان عرضه خارج از شبکه نان یارانه‌ای را به حداقل برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص سهمیه آرد اظهار داشت: دولت سیزدهم با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان توانست بدون اجرای آزادسازی قیمت و سهمیه‌بندی، میزان عرضه خارج از شبکه نان یارانه‌ای را به حداقل برساند.

وی با اشاره به شناورسازی تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌ها، افزود: مبنای تخصیص سهمیه آرد به هر شهر و استان، بر اساس میزان مصرف ساکنان هر منطقه است.

عماری افزود: همچنین برای نانواها بر اساس عملکرد خود مبتنی بر کارت‌خوان‌ها و پردازش داده‌ها در دوره بعد امکان خرید آرد یارانه‌ای فراهم می‌شود، یعنی نانوایان متأثر از مقدار فروش نان به مردم، آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند که هدررفت و انحراف در توزیع کاهش‌یافته است

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: با همکار ادارات و دستگاه‌های متولی، اکیپ‌های بازرسی به‌صورت نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل و تشدید بازرسی مشترک از واحدهای شهری و روستایی انجام گیرد و متخلفین برابر قانون به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

بیش از چهارهزار نانوایی در استان وجود دارد که ۲۵ درصد آنها در شهرستان ارومیه قرار دارند و میانگین سرانه نان در کشور هشت کیلوگرم و در آذربایجان غربی ۹ کیلو و ۱۶۰ گرم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×