» اجتماعی » کشاورزان و گلخانه‌داران در آذربایجان غربی هشدار وزش باد را جدی بگیرند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

کشاورزان و گلخانه‌داران در آذربایجان غربی هشدار وزش باد را جدی بگیرند

مرداد 28, 1402۱۰:۲۸ ق٫ظ 40

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باتوجه‌به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه‌داران توصیه می‌شود هشدارهای وزش باد را جدی بگیرند.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: باتوجه‌به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید موقتی و احتمال رگبار و رعدوبرق و تگرگ در برخی از نقاط استان، به باغداران و گلخانه‌داران توصیه کرد به‌منظور جلوگیری از احتمال احتمالی نسبت به بازبینی و بازرسی از پوشش گلخانه خود اقدام و نسبت به استحکام آن اطمینان حاصل می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به هشدار سطح زرد مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و افزایش وزش باد به گلخانه‌داران توصیه می‌شود نسبت به استحکام سازه‌های گلخانه و بستن دریچه‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: باغداران و گلخانه‌داران بادشکن و بادبندها و سیستم‌های گرمایشی خود را بررسی و کنترل کنند تا مشکلی وجود نداشته باشد.

شهبازی همچنین به باغداران توصیه کرد نهال‌های قدیمی که ساختند، محکم ببندند تا از نظر استحکام مشکلی ایجاد شود و سرکشی مدام از باغات را داشته باشند از آبیاری باغات خود را تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: همچنین زنبورداران نسبت به محافظت کلونی زنبورعسل در برابر گرما و عدم قراردادن در ارتفاعات به دلیل وزش باد شدید اقدام کنند.

شهبازی تصریح کرد: کشاورزان از روشن کردن آتش در مزارع و آتش زدن کاه و کلش اجتناب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×