» اجتماعی » کشف اشیاء عتیقه توسط پلیس آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف اشیاء عتیقه توسط پلیس آذربایجان‌غربی

مهر 2, 1403۸:۰۷ ق٫ظ 10

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف اشیاء عتیقه‌ای به ارزش 100 میلیارد ریال در شهرستان سردشت توسط مأموران گمنام پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

بابک فرشباف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ از کشف اشیاء عتیقه‌ای به ارزش 100 میلیارد ریال در شهرستان سردشت توسط مأموران گمنام پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: با دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه قاچاق اشیاء عتیقه در شهرستان سردشت، موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران گمنام پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و پیگیری‌های لازم آغاز شد.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری شهروندان در همکاری با نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاق اشیاء تاریخی افزود: اطلاع‌رسانی به موقع مردم و همکاری نهادهای مختلف در کشف چنین مواردی نقش کلیدی دارد و باعث می‌شود تا هرگونه اقدام غیرقانونی در حوزه میراث فرهنگی به سرعت متوقف شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: مأموران پلیس پس از انجام تحقیقات میدانی و بررسی‌های دقیق، محل اختفای متهم را شناسایی کردند و با هماهنگی مراجع قضایی به این محل ورود کردند که در جریان بازرسی از این مخفیگاه، چهار قلم اشیاء تاریخی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: این عملیات که با دقت و سرعت بالا انجام شد، نشان از توانمندی و تعهد مأموران نیروی انتظامی در حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی و فرهنگی کشور دارد که چنین دستاوردهایی در شرایط کنونی، پیامی روشن به قاچاقچیان می‌دهد که هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی در این حوزه از چشمان تیزبین نیروهای انتظامی پنهان نخواهد ماند.

فرشباف بیان کرد: بنا به نظر کارشناسان، ارزش ریالی این اشیاء تاریخی بیش از 100 میلیارد ریال برآورد شده است که این اشیاء از ارزش فرهنگی و تاریخی قابل توجهی برخوردار بوده و قاچاق آن‌ها می‌توانست به میراث ملی کشور آسیب‌های جدی وارد کند.

وی اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرشباف در ادامه از مردم خواست تا هرگونه اطلاعات درباره فعالیت‌های غیرقانونی در زمینه قاچاق آثار فرهنگی و تاریخی را به سرعت به پلیس گزارش دهند تا با همیاری و همکاری عمومی بتوان جلوی این تهدیدات علیه هویت و تاریخ کشور را گرفت.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×