» اخبار استان » کشف انبار حاوی پوکه سیگار قاچاق در ارومیه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف انبار حاوی پوکه سیگار قاچاق در ارومیه

خرداد 9, 1403۳:۱۰ ب٫ظ 20

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی از کشف و ضبط چهار انبار حاوی انواع پوکه سیگار و کاغذ توتون قاچاق توسط بازرسان این اداره کل با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: در راستای نظارت و بازرسی‌های مداوم از انبارها، تعداد چهار انبار که به طور غیرقانونی انواع پوکه سیگار و کاغذ توتون را دپو کرده بودند، شناسایی و محتویات آن‌ها ضبط شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: پس از تکمیل صورت‌جلسه‌های مربوطه، این کالاهای مکشوفه طی روز آینده به انبار اموال تملیکی تحویل داده خواهد شد.

وی ارزش ریالی کالاهای کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تخمین زد و افزود: این پرونده‌ها پس از تکمیل، برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده خواهد شد.

پرنیان با تأکید بر اهمیت گزارش‌دهی شهروندان از تخلفات صنفی، گفت: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی از قبیل احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصول، عدم درج قیمت، کم فروشی و غیره، موارد را از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی به واحد بازرسی گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: این کشف بزرگ نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه‌های نظارتی و انتظامی در مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی و حمایت از سلامت عمومی جامعه است.

پرنیان بیان کرد: قاچاق سیگار و مواد دخانی نه تنها به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، بلکه تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به شمار می‌رود، بنابراین، این‌گونه اقدامات و برخوردهای قانونی با متخلفان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با ادامه این قبیل عملیات‌ها، شبکه‌های قاچاق کالاهای غیرمجاز که تهدیدی جدی برای اقتصاد کشور و سلامت شهروندان محسوب می‌شوند، به طور کامل متلاشی شوند.

پرنیان گفت: ما به شهروندان اطمینان می‌دهیم که تمامی گزارش‌های ارسالی به دقت بررسی و اقدامات لازم برای مقابله با تخلفات صورت خواهد گرفت، از همه هموطنان  درخواست می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدون تأخیر موضوع را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر محیطی سالم‌تر و امن‌تر برای همه ایجاد کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×