» اجتماعی » کشف انبار لوازم‌یدکی خودروهای سنگین در مهاباد
اجتماعی - مهاباد
فرمانده انتظامی مهاباد خبر داد:

کشف انبار لوازم‌یدکی خودروهای سنگین در مهاباد

خرداد 16, 1403۱۰:۳۱ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 30

فرمانده انتظامی مهاباد از کشف بیش از ۹۵۸ عدد قطعات استوک خودروهای سواری و سنگین در یکی از منطقه‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف‌رک» یوسف اشرفی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی مأموران دایره امنیت عمومی انتظامی مهاباد در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک انبار نگهداری قطعات استوک خودروهای سنگین و سواری خارجی را در یکی از منطقه‌های مهاباد شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل یک گروه عملیاتی به محل اعزام شدند و در بازرسی از انبار مورد متوجه شدند که اقلام مذکور لوازم‌یدکی است و به تعداد ۹۵۸ قلم اجزا و قطعات خودروهای سنگین خارجی از قبیل، موتور گیربکس سرسیلندر، میل‌لنگ، دیفرانسیل و داشبورد کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اقلام کشف شده ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اشرفی بیان کرد: پس از کشف بار دپو شده با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده عوامل و شبکه‌های قاچاق لوازم‌یدکی در منطقه یک نفر متهم دستگیر و برای تشکیل پرونده و جهت رسیدگی و پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: برای حفظ نظام اقتصادی سالم و پایدار در چارچوب قوانین و مقررات، لازم است بر علل و عوامل پدیده قاچاق تأثیرگذار شده و روش‌های مناسب برای جلوگیری از آن همچون تشدید قوانین مبارزه با قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی ایجاد شود.

اشرفی با اشاره به اینکه افزایش قاچاق کالا موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود اظهار کرد: از شهروندان، خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک یا احتمال اقدام به احتکار اقلام ضروری توسط افراد سودجو، به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود از خرید و استفاده از کالای قاچاق خودداری کنند چرا که خرید و استفاده از کالای قاچاق علاوه بر اینکه عمل غیرقانونی است، ممکن است باعث ورود افراد به مشکلات حقوقی شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: با همکاری مردم، می‌توانیم در جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و حفظ نظم و امنیت شهر کمک کنیم و حمایت از کالای داخلی بر اقتصاد کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×