» اجتماعی » کشف ۱۱۵ تخلف محیط‌زیستی در آذربایجان غربی
شکار غیرمجاز
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی مطرح کرد:

کشف ۱۱۵ تخلف محیط‌زیستی در آذربایجان غربی

مهر 7, 1403۰:۲۰ ق٫ظ 00

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در ۶ماه نخست امسال، 115 تخلف محیط‌زیستی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان کشف و ۱۴۸ متخلف با تشکیل پرونده، به مراجع قضایی .معرفی شده‌اند

رضا معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال، 115 تخلف محیط زیستی در آذربایجان غربی کشف و 148 متخلف دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: ۳۴ قبضه اسلحه شکاری از متخلفین ضبط شده که ۲۹ قبضه مجاز و پنج قبضه غیرمجاز بوده است.

وی افزود: همچنین، چهار مورد تخلف محیط‌زیستی در فضای مجازی شناسایی و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

معصومی ادامه داد: در این مدت، عملیات اطفای حریق در ۳۶ هکتار از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان با همکاری نیروهای آتشنشانی و انتظامی و جوامع محلی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین، ۱۱۴ قطعه پرنده و ۷۵۰ قطعه ماهی از متخلفین کشف و در طبیعت رهاسازی شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز از جمله نصب تابلوهای هشدار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوامع محلی و کلاس‌های آموزشی در مدارس انجام شده است.

معصومی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1540 اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه اقدامات مختلفی به غیر از گشت و کنترل و اقدامات سلبی، توسط اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست به منظور پیشگیری و جلوگیری از تخلفات محیط‌زیستی انجام شده است، اظهار کرد: نصب تابلوهای هشداری در مناطق تحت مدیریت، برگزاری کارگا‌ های آموزشی برای جوامع محلی و روستاییان و برگزاری کلاس‌های آموزشی یک ساعت با محیط‌بان در مدارس سراسر استان از جمله این اقدامات است.

گفتنی است شکار غیر مجاز یکی از معضلات جدی محیط زیستی در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، است. این فعالیت نه تنها به کاهش جمعیت گونه‌های جانوری منجر می‌شود، بلکه تعادل اکوسیستم‌ها را نیز به هم می‌زند. در ایران، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مقابله با شکار غیر مجاز وجود دارد، اما همچنان این مشکل به طور گسترده‌ای مشاهده می‌شود.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×