» اجتماعی » کشف ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

کشف ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

مهر 26, 1403۱۲:۱۹ ب٫ظ 00

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف نزدیک به ۵ تن مواد مخدر در هفت ماه امسال خبر داد و گفت: این اقدام نشانگر اهتمام ویژه دستگاه قضایی و مجموعه‌های دخیل استان در امر مبارزه بی‌امان با پدیده شوم مواد مخدر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» ناصر عتباتی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد اظهار کرد: اهتمام ویژه دستگاه قضایی و مجموعه‌های دخیل به مبارزه بی‌امان با پدیده شوم مواد مخدر منجر به کشف نزدیک به ۵ تن مواد مخدر در هفت ماه سال جاری شد.
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی به پیشگیری کیفری به‌عنوان یکی از عوامل مهم بازدارنده در ارتکاب جرایم حوزه مواد مخدر تأکید و گفت: پیشگیری کیفری و اجرای احکام قوی صادر شده از محاکم نشان می‌دهد که دستگاه قضایی مکمل عملکرد ضابطین است.
عتباتی ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان را به‌عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در پیشگیری از ارتکاب این جرایم دانست و بیان کرد: شناسایی اموال حاصل از قاچاق مواد مخدر قاچاقچیان و ضبط آنها به‌منظور ضربه به بنیان‌های مالی آنها همواره در دستور کار دستگاه قضایی است.
عتباتی در پایان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دروازه تأمین امنیت عمق کشور است ضمن تقدیر از مجموعه‌های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی در تأمین این امنیت بر تعامل مجموعه‌ها در ارتقای آن تأکید کرد.
عتباتی ضمن تشکر از تلاش‌های مستمر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای ذی‌ربط، به اهمیت همکاری بین دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «فقط با هم‌فکری و هم‌افزایی می‌توانیم به نتایج مطلوبی در این حوزه دست یابیم و امنیت را برای جامعه تأمین کنیم.»
وی همچنین به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان دستگاه‌های قضایی و انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: آموزش‌های مستمر و تخصصی می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی و توانمندی کارکنان در این حوزه کمک کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در پیشگیری از اعتیاد، گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌های آگاه‌سازی، خانواده‌ها و جوانان را در خصوص مضرات مواد مخدر و عواقب آن آشنا کنیم.
در نهایت، دکتر عتباتی اعلام کرد که نتایج این جلسه و مصوبات آن به‌زودی در جلسات آینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت تا برنامه‌های اجرایی به شکل مؤثرتری به مرحله اجرا درآید.
با تأکید بر جدیت دستگاه قضایی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، انتظار می‌رود که با همکاری‌های مستمر و هدفمند، آذربایجان غربی به‌عنوان یک الگو در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر شناخته شود.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بیان داشت: در مقوله مواد مخدر و مقابله با آن، آنچه که دغدغه مسئولین استان و کشور است بحث معتادینی است که در سطح جامعه دیده می‌شوند که آزاردهنده هستند و شهروندان از وجود مکان‌های استعمال مواد مخدر بسیار ناراحت هستند که باید این مکان‌ها شناسایی و پاک‌سازی و معتادین در کمپ‌های نگهداری ساماندهی شوند.
مجیدی به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق مواد مخدر هم تأکید و گفت: این امر با دستگیری به‌موقع مجرمان و تسریع در رسیدگی و اجرای احکام آنها نقش بسیار مهمی در پیشگیری کیفری دارد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×