» اجتماعی » کشف 50 کیلوگرم موادمخدر شیشه در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

کشف 50 کیلوگرم موادمخدر شیشه در آذربایجان غربی

مهر 11, 1403۹:۰۴ ق٫ظ 10

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام باند قاچاق مواد مخدر و کشف 50 کیلوگرم شیشه در محور خوی- ماکو با تلاش ماموران گمنام پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، خبر داد.

رحیم جهانبخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از کشف 50 کیلوگرم مواد مخدر شیشه در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: مأموران  نیروی انتظامی از فعالیت یک باند مواد مخدر که به‌دنبال انتقال محموله‌ای با یک کامیون از شرق کشور بودند، آگاه شدند و موضوع را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پلیس با تشکیل چندین گروه و هماهنگی با مراجع قضائی، اقدام به شناسایی متهمان کردند. با استفاده از اطلاعات دقیق و بازرسی هدفمند از یک دستگاه کامیون در مسیر خوی- ماکو مقدار 50 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که به‌طور ماهرانه‌ای درون کامیون جاسازی شده بود، کشف گردید.

جهانبخش همچنین اعلام کرد: در این عملیات، سه متهم دستگیر و یک دستگاه کامیون به همراه دو دستگاه خودروی سواری توقیف شد. پرونده‌های متهمان به مراجع قضائی برای پیگیری قانونی ارجاع شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های به‌موقع مردم با پلیس، تأکید کرد: نیروی انتظامی استان با تمام قوا در جهت ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان تلاش خواهد کرد. او همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را به‌سرعت از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش دهند. شماره تلفن 197 نیز برای دریافت نظرات و پیشنهادات مردم درباره عملکرد پلیس در دسترس است.

جهانبخش همچنین اشاره کرد: این کشف بزرگ نه تنها نشانه‌ای از تلاش‌های مستمر پلیس در مبارزه با مواد مخدر است، بلکه نشان‌دهنده عزم جدی نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت اجتماعی و مقابله با باندهای مواد مخدر می‌باشد.

وی افزود: با توجه به افزایش آمار مصرف مواد مخدر و پیامدهای اجتماعی آن، نیروی انتظامی تمام توان خود را برای شناسایی و متلاشی کردن باندهای فعال در این حوزه به‌کار خواهد گرفت. ما به‌طور مداوم با بررسی و تحلیل اطلاعات، تحرکات مشکوک را رصد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین به اهمیت همکاری‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند نقش مؤثری در شناسایی و گزارش فعالیت‌های غیرقانونی ایفا کنند. ما نیازمند همکاری فعال جامعه برای ساختن جامعه‌ای امن‌تر و سالم‌تر هستیم.

جهانبخش در پایان خاطرنشان کرد: خودداری از مصرف مواد مخدر و آگاهی‌بخشی به جوانان و خانواده‌ها درباره عوارض این مواد از دیگر اقدامات ضروری است. ما به‌عنوان پلیس، در کنار مردم خواهیم بود و با همراهی آنها، تلاش خواهیم کرد که آذربایجان غربی به منطقه‌ای امن و عاری از مواد مخدر تبدیل شود.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×