» اجتماعی » کمبودی در تامین واکسن آنفلوآنزای آذربایجان‌ غربی نداریم
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
 سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی:

کمبودی در تامین واکسن آنفلوآنزای آذربایجان‌ غربی نداریم

مهر 3, 1403۱۲:۴۷ ب٫ظ 00

 سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی گفت: امسال ۶۰ هزار و ۳۷۹ عدد واکسن آنفلوآنزا در سطح دانشگاه علوم پزشکی ارومیه توزیع شده است و در حال حاضر کمبودی در تامین واکسن آنفلوآنزای آذربایجان‌ غربی نداریم.

هادی عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به اینکه به فصل سرما نزدیک شده و احتمال بیماری‌های ویروسی و واگیر‌دار وجود دارد اظهار کرد: امسال ۶۰ هزار و ۳۷۹ عدد واکسن آنفلوآنزا در سطح دانشگاه علوم پزشکی ارومیه توزیع شده است و در حال حاضر کمبودی در تامین واکسن آنفلوآنزای آذربایجان‌ غربی نداریم

وی با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزا با نسخه پزشک و همچنین به صورت آزاد قابل تهیه است، افزود: واکسن آنفولانزا یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی است و در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد.

عباسیان تصریح کرد: واکسیناسیون به‌ویژه برای افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و افرادی که بیماری‌های مزمن دارند، توصیه می‌شود. این گروه‌ها بیشتر در معرض خطر عوارض جدی آنفولانزا هستند.

وی با اشاره به قیمت واکسن آنفولانزا عنوان کرد: قیمت واکسن اینفلووک هندی ۳ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۳۰۰ ریال و واکسی گریپ فرانسوی ۳ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال است. بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواسط شهریور تا اواخر مهرماه است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی عنوان کرد: تمامی افراد بالای ۶ ماه، به ویژه بیماران دیابتی، قلبی-عروقی، پیوندی، افراد تحت درمان با داروهای شیمی‌درمانی، سالمندان بالای ۶۰ سال و زنان باردار باید این واکسن را تزریق کنند..

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۵۰ هزار و ۱۵۲ عدد واکسن آنفلوآنزا توزیع شده بود که نشان‌دهنده افزایش توزیع واکسن در سال جاری است.

گفتنی است واکسیناسیون گسترده می‌تواند از شیوع گسترده آنفولانزا در جامعه جلوگیری کند و به حفظ سلامت عمومی کمک کند و با کاهش تعداد مبتلایان به آنفولانزا، فشار بر سیستم‌های بهداشتی و درمانی نیز کاهش می‌یابد. این امر به‌ویژه در فصل‌های سرد سال که بیماری‌های تنفسی دیگر نیز شایع‌تر هستند، اهمیت دارد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×