» اجتماعی » کنگره بزرگ اربعین در سانسور شدید خبری غرب قرار گرفته بود
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

کنگره بزرگ اربعین در سانسور شدید خبری غرب قرار گرفته بود

شهریور 17, 1402۱:۳۵ ب٫ظ 30

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین در سانسور شدید خبری غرب قرار گرفته بود، گفت: حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر در اجتماع بزرگ اربعین نشان از یک مانور بزرگ سیاسی، اجتماعی و دینی است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه ارومیه با بیان اینکه، امروز مراسم اربعین حسینی به نماد اتحاد، همدلی و وحدت جهان اسلام، اظهار کرد: حضور میلیونی ایرانی‌های دلباخته در کنار میلیون‌ها زائر غیرایرانی و همچنین برپایی باشکوه آیین جاماندگان اربعین در سراسر کشور، همه نشان از آن دارد که مبارزه علیه استکبار همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر در اجتماع بزرگ اربعین نشان از یک مانور بزرگ سیاسی، اجتماعی و دینی است.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سلسله طراحی‌های فتنه‌های متعدد علیه کشورمان تلاش کردند تا موضوع عاشورا و اربعین حسینی را به برخی از مشکلات گره بزنند؛ ولی این حضور باشکوه مردم نشان داد که مردم عشق به حسین (ع) را با هیچ‌چیز دیگر عوض نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه به اینکه امسال آذربایجان غربی میزبان شایسته زوار امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: مسئولان تلاش کنند نواقص و نقاط قوت مرز تمرچین و زیرساخت‌ها را احصاء کنند تا سال آینده مشکلات برطرف شوند.

وی با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین در سانسور شدید خبری غرب قرار گرفته بود، تصریح کرد: در طول چند سال اخیر، غربی‌ها نشان داده هرچه که به نفعش باشد گزارش می‌دهد و هرچه که به ضررش باشد، سانسور می‌کند.

قریشی با تأکید به اینکه ۲۷صفر روز وقف نام‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: نخستین واقف در اسلام خود پیامبر اکرم (ص) است و به همین خاطر دهه آخر صفر را دهه وقف نام‌گذاری کرده‌اند، اما چون مردم مشغول عزاداری بودند، تاریخ آن تغییر پیدا کرد تا هرچه بهتر این فریضه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: بنابراین بهتر است هر مسلمانی از بخشی از اموال خود را برای آخرت وقف کند.

وی با اشاره به ممنوعیت حضور دختران مسلمان با لباس بلند و عبا در مدارس فرانسه اظهار کرد: غرب به‌ظاهر ادعای آزادی بیان دارد؛ اما از هر چیزی که نشانه اسلام و دین است، وحشت دارد.

انتهاای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×