» اجتماعی » گام‌های استوار آذربایجان‌غربی به‌سوی توسعه پایدار کشاورزی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

گام‌های استوار آذربایجان‌غربی به‌سوی توسعه پایدار کشاورزی

خرداد 21, 1403۱۱:۳۵ ق٫ظ 30

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در هفته جهاد کشاورز با بهره‌برداری از ۸۸ پروژه به ارزش ۲۵۱ میلیارد تومان، گام‌های بلندی به سوی توسعه پایدار کشاورزی برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، خسرو شهبازی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی با اشاره اینکه، ۸۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد تومان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها به طور مستقیم ۲۲۱ نفر و به صورت غیرمستقیم ۴۰۴ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی ضمن مرور اقدامات سال گذشته و جاری، به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: این اقدامات شامل افزایش واحدهای سورت و بسته‌بندی، افزایش واحدهای پوره و کنسانتره به ۳۸ واحد، افزایش ظرفیت سردخانه‌ها به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، تشکیل کمیته دائمی سیب، توسعه واحدهای مرغداری و تحقق شعار جهش تولید در دیم‌زارها است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین به افزایش تولید گندم و سطح زیر کشت، توزیع بذر اصلاح شده و کودهای شیمیایی، ترویج کشت‌های کم‌آب‌بر، و افزایش تولید محصولاتی مانند سیب، چغندر قند و گوجه‌فرنگی اشاره کرد.

شهبازی در ادامه افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه صادرات سیب، هیچ توقفی نداشته‌ایم و تنها حدود سه هزار تن سیب که مشکلی در نگهداری و مصرف ندارند، در سردخانه‌ها موجود است.

وی عنوان کرد: در بخش شیلات نیز تولید آبزیان به ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن رسیده و انتظار می‌رود که با تحولات در این حوزه، شاهد تنوع بیشتری باشیم، در حوزه تامین گوشت مرغ نیز با مصرف روزانه ۲۸۸ تن در استان، افزایش و ثبات در تولید و تامین را تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه، تصریح کرد: در سال گذشته، علاوه بر تامین مصرف داخلی، بیش از یک میلیون دام گوشتی به سایر استان‌ها صادر شده است.

شهبازی تصریح کرد: همچنین، در بحث رفع تداخلات، یک هزار و ۹۷۳ پرونده به مساحت بیش از ۲ میلیون هکتار بررسی شده و ۲۲۸ هزار هکتار از این اراضی به نام مردم سنددار شده است.

 اقدامات پیشرو و برنامه‌های آینده جهاد کشاورزی در استان

شهبازی همچنین به برنامه‌های آتی اشاره کرد و گفت: این اقدامات شامل افزایش بهره‌وری از منابع آب، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین و کاهش مصرف آب در کشاورزی است که این اقدامات به بهبود شرایط کشاورزی و افزایش تولید محصولات با کیفیت کمک خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، این استان به سوی یک آینده روشن و پایدار در حوزه کشاورزی گام برمی‌دارد بنابراین توسعه تکنولوژی‌های نوین و آموزش‌های مستمر به کشاورزان، کلید موفقیت در این مسیر خواهد بود.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×