» اخبار استان » بوکان » گروهک های تروریستی جایگاهی در میان مردم کردستان ندارند
ویژه برنامه دفاع مقدس
بوکان - پیرانشهر
فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی:

گروهک های تروریستی جایگاهی در میان مردم کردستان ندارند

مهر 6, 1402۹:۳۰ ق٫ظ 50

فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی گفت: سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی بدانند که امروز کوچک‌ترین جایگاهی در میان مردم کردستان ندارند.  

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس، فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بوکان در سخنانی با تحلیل چرایی نام‌گذاری جنگ تحمیلی به دفاع مقدس، گفت: دلایل و شواهد غیرقابل‌انکاری وجود دارد که ثابت می‌کند دفاع ما از کشور در برابر رژیم بعث مقدس بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اسمعلی خلیل‌زاده افزود: بر اساس آموزه‌های دینی ما، دفاع از کشور و سرزمین مادری در برابر تجاوز بیگانگان مقدس است و این مهم را ملت ایران در دوران هشت‌ساله تجاوز رژیم بعث به خاک کشور به‌خوبی تفسیر کردند.

وی ادامه داد: پیروزی‌های پی‌درپی رزمندگان اسلام با دستان خالی در برابر ارتش تا دندان مسلح بعثی، تنها باقدرت ایمان میسر بود و این یکی دیگر از دلایل مقدس بودن دفاع ملت ایران در برابر متجاوزان بود.

سردار خلیل‌زاده عنوان کرد: روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران بر اساس آموزه‌های دینی در جنگ یک معجزه و عنایت خداوندی بود که سبب شد دشمن در برابر ملت ایران شکست بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استقلال یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت ایران بود که با جان‌فشانی‌های ملت و شهدا به ارمغان آمد.

این فرمانده دوران مقدس تصریح کرد: خودباوری از دیگر برکات دفاع مقدس بود که ثابت کرد ما باید روی پای خود بایستیم و به هیچ ابرقدرتی دل نبندیم و همین مهم امروز ما را به قله‌های افتخار در همه حوزه‌ها رسانده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی افزود: یکی دیگر از برکات دفاع مقدس، انسان‌ساز بودن آن بود و این مهم را به عینه بعد از جنگ تا به امروز دیدیم.

سرادر خلیل‌زاده تصریح کرد: دفاع مقدس دفاعی بود که در آن هزاران فرمانده تربیت شدند که هر کدام به‌تنهایی می‌توانند ده‌ها جنگ را رهبری کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: سردار قاسم سلیمانی یکی از آن صدها فرمانده‌ای است که تربیت شده دوران دفاع مقدس بود که در راستای فرامین مقام معظم رهبری و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ جیزی واهمه نداشت.

وی تصریح کرد: اتحاد یکی دیگر از برکات دوران دفاع مقدس بود که در آن ترک، کرد، فارس همه در یک صف و متحد از مرزهای ایران اسلامی دفاع می‌کردند و این مهم در ایران اسلامی به یک اصل تبدیل شد.

سردار خلیل‌زاده عنوان کرد: یکی دیگر از برکات دوران هشت‌ساله دفاع مقدس آشکارشدن ماهیت گروهک‌های مختلف به‌ویژه در منطقه کردستان بود که هزاران نفر را به علت دفاع از اسلام و قرآن به شهادت رساندند.

وی افزود: بعد از شناخت ماهیت اصلی این گروهک‌ها تروریستی، دیگر آنان جای در میان مردم نداشتند و مجبور به فرار شدند.

فرمانده قرارگاه شهید بروجردی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و بصیرت مردم این گروهک‌ها هیچ توانی از خود ندارند، تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی با حمایت‌ سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا با اجیرکردن پادوهای داخلی سعی در ناآرام کردن کشور آن هم با اعمال تروریستی را دارند که البته تمام این افراد در چتر نیروهای امنیتی و نظامی کشور قرار دارند و روزهای گذشته نیز چندین نفر از آنان بازداشت شدند.

وی افزود: سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی خوب بدانند که امروز کوچک‌ترین جایگاهی در میان مردم ندارند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: گروهک‌ها بدانند که نمی‌توانند با چند خودفروخته در داخل کشور امنیت پایدار انقلاب اسلامی را بر هم بزنند و بی‌گمان اگر چنین خطای از سوی آنان انجام گیرد مشت آهنین جمهوری اسلامی بر سر آنان فرود خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت‌های رزمندگان بومی بوکان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان بوکان در جنگ نقش مهمی داشتند، زیرا هم با رژیم بعث و ضدانقلاب می‌جنگیدند و در سطح شهر نیز خانواده آنان در خطر بودند.

سردار خلیل‌زاده افزود: رزمندگان بوکانی در دوران دفاع مقدس با تهدیدات بسیاری روبه‌رو بودند و گاهی ماه‌ها نمی‌توانستند خانواده خود را ببینید؛ ولی چنان اراده پولادین داشتند که باقدرت در مقابله دشمنان ایستاده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ بوکان طی انقلاب اسلامی به‌خوبی به این مهم پی می‌بریم که ضدانقلاب برای شهر بوکان حساب ویژه‌ای بازکرده است؛ اما با بصیرت مردم و اقتدار نیروهای امنیتی هیچگاه دشمن در این مهم موفق نبوده و نخواهد بود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×