» اخبار استان » گسترش همکاری‌های اقتصادی ماکو و ترکیه
گروسی
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مطرح کرد:

گسترش همکاری‌های اقتصادی ماکو و ترکیه

آبان 5, 1403۰:۱۹ ق٫ظ 00

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از گسترش همکاری‌های اقتصادی ماکو و ترکیه خبر داد و گفت: رفع مسائل و مشکلات مرز بازرگان و مرز گوربلاغ در دستور کار قرار گرفته‌ است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»از گسترش همکاری‌های اقتصادی ماکو و ترکیه خبر داد و گفت: رفع مسائل و مشکلات مرز بازرگان و مرز گوربلاغ در دستور کار قرار گرفته‌ است.

وی بر اهمیت گسترش مراودات اقتصادی و لجستیکی بین منطقه آزاد ماکو و ترکیه تأکید کرد و گفت: اجلاس بین‌المللی نقش دیپلماسی فرهنگی در توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو با حضور سفرای کشورهای عضو اکو در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

گروسی همچنین افزود: رفع مسائل و مشکلات مرز بازرگان و مرز گوربلاغ در دستور کار قرار گرفته است تا تسهیل در تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

گروسی به اهمیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ماکو به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد ایران، ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه اقتصادی و تجاری دارد. همکاری با ترکیه می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید منجر شود.

وی همچنین به نقش دیپلماسی فرهنگی در تقویت روابط اقتصادی پرداخت و افزود: برگزاری اجلاس بین‌المللی نقش دیپلماسی فرهنگی در توسعه اقتصادی، فرصتی مناسب برای تبادل نظر و همکاری‌های بیشتر بین کشورهای عضو اکو خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین افزود: ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در حمل و نقل و لجستیک هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کنیم. همکاری با ترکیه در این زمینه می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی منطقه کمک شایانی کند.

گروسی در پایان اظهار داشت: ما امیدواریم با همکاری‌های بیشتر و رفع موانع موجود، بتوانیم به توسعه پایدار و افزایش رفاه مردم منطقه دست یابیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×