» اجتماعی » گلایه مردم آذربایجان‌غربی از سرعت لاک‌پشتی اینترنت
اجتماعی - اخبار استان - گزارش و تحلیل
حرف رک گزارش می‌دهد؛

گلایه مردم آذربایجان‌غربی از سرعت لاک‌پشتی اینترنت

آذر 27, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 70

یکی از موضوعاتی که امروز گلایه مردم آذربایجان‌غربی را در پی دارد، بحث آنتن‌دهی ضعیف و سرعت پایین اینترنت در اپراتورهای تلفن همراه بوده که بهره‌مندی مردم از فرصت‌های ارتباطی را محدود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، درحالی‌که عصر ارتباطات به‌سرعت پیش می‌رود اما استان ما با مشکلاتی از جمله ضعف اینترنت روبرو است و مردم با نتیجه ضعیف و قطع و وصل مکرر اینترنت، از فرصت‌های ارتباطی بهره‌مندی محدودیت‌هایی را تجربه می‌کنند.

در سایه نبود و ضعف اینترنت، مردم استان به خصوص روستاییان از سرعت پایین اینترنت گلایه دارند چرا که رونق اجتماعی و اقتصادی را محدود کرده و نیاز به بهسازی فوری زیرساخت‌های ارتباطی دارد که امیدواریم مسئولان با سرمایه‌گذاری و پشتیبانی‌های لازم، این چالش را مرتفع کرده و به مردم این امکان را بدهند تا با اطمینان از امکانات اینترنت بهره‌مند شوند.

خبرنگار حرف رک، با جمعی  با شهروندان در استان مصاحبه کرده است، تا نگاهی به چالش‌ها و مشکلات زیرساخت اینترنت در منطقه بپردازد.

برنامه‌های آموزشی به دلیل اینترنت ناپایدار با مشکل مواجه شده است

آرمان موسوی یکی از شهروندان در ارومیه با اظهار نارضایتی از وضعیت اینترنت اظهار کرد: سرعت پایین اینترنت در این استان مربوط به دیروز و امروز نیست و چندین سال است که ما با این مشکل مواجه هستیم.

علی مرادی از اهالی روستای موش‌آباد ارومیه درخصوص سرعت پایین اینترنت در روستاها، اظهار داشت: وجود نقاط کور و اختلال در پوشش شبکه تلفن همراه و آنتن‌دهی ضعیف اینترنت در ابن روستا باعث انتقاد و نارضایتی مردم شده است.

سارا بهبودی، دانشجوی رشته فناوری اطلاعات، نیز در این خصوص گفت: دانلود برنامه‌های آموزشی و کاربردهای علمی به دلیل اینترنت ناپایدار با مشکل مواجه شده است.

وی عنوان کرد: تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود و باید برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شود.

بهبودی افزود: بنابراین شهروندان امیدوارند که با بهسازی زیرساخت‌های ارتباطی، مسیری روشن‌تر برای توسعه و پیشرفت در اینترنت ارائه شود.

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت 3G و 4G

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به دستاوردهای دیدار اخیر خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری شهرهای ارومیه، خوی و سلماس تا دهه فجر امسال تکمیل خواهد شد.

وی از اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت 3G و 4G نیز خبر داده و گفت: تلاش می شود تمامی 48 شهر آذربایجان غربی تا پایان سال آینده به شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری متصل شوند.

شاخص بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت روستایی به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد

چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به برنامه‌های مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی در خصوص توسعه شبکه ارتباطات مخابراتی روستایی اظهار کرد: از اول آبان تجهیزات لازم برای ایجاد ۴۳ سایت جدید در روستاهای استان خریداری شده و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان این سایت‌ها راه‌اندازی شوند.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این سایت‌ها بیش از ۵۰ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: همچنین تأمین تجهیزات ۸۴ سایت دیگر در مرحله خرید قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرحله نصب و راه‌اندازی برسد.

نوری خاطرنشان کرد: امیدوارم با همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال شاخص بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت روستایی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: از محل اعتبارات USO، برای ۳۰ روستای استان که فاقد هرگونه زیرساخت ارتباطی هستند، پروژه‌های مخابراتی تدوین شده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی تأکید کرد: در حال حاضر ۸۴ سایت 4.5G یا LTE در سطح استان فعال بوده و ۴۸ سایت دیگر در برنامه توسعه قرار دارد، همچنین ۲۸ سایت جدید نسل پنجم برای کوتاه‌مدت در سطح استان مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

نوری همچنین از تأمین ۲۰۰ کیلومتر کابل کم زوج مسی برای رفع خرابی‌های ناشی از سرقت کاب‌های مخابراتی خبر داد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان به شبکه روستایی آسیب وارد شده است، در روستاهایی که شبکه مخابراتی مسی آنها مورد سرقت واقع شده اما تحت پوشش شبکه همراه اول هستند، مخابرات این آمادگی را دارد سیم‌کارت رایگان با تعرفه تلفن ثابت را در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×