» اجتماعی » گندم موردنیاز به مناطق محروم پیرانشهر تخصیص یابد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی:

گندم موردنیاز به مناطق محروم پیرانشهر تخصیص یابد

مهر 23, 1402۹:۱۰ ق٫ظ 40

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید وزیر کشور گندم موردنیاز را به شهرستان‌های محروم و مرزی جهت تأمین آرد تخصیص دهد.

کمال حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد و وجود ظرفیت لازم نسبت به تخصیص گندم به شهرستان‌های محروم و مرزی برای تبدیل به آرد، اما متأسفانه وزارت کشور در این زمینه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: براین‌اساس ضروری است که دولت در راستای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، بهره‌وری خود را افزایش داده و توان کشور در تأمین کالاهای اساسی را ارتقا دهد و در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین وزارت کشور وظیفه دارد در کنار سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های محروم و مرزی از نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌برآن ضروری است که سهمیه گندم به شهرستان‌های محروم و مرزی پیرانشهر که ظرفیت لازم برای این کار را دارد اختصاص پیدا کند تا نسبت به تأمین آرد سه شهرستان پیرانشهر، سردشت و میرآباد اقدام شود.

گفتنی است؛ بوکان شهری در جنوب مرکزی استان آذربایجان غربی ایران و مرکز شهرستان بوکان است. این شهر نسبت به برخی از شهرهای ایران، شهری جوان و نوبنیاد محسوب می‌شود و از نظر بافت تاریخی در دورهٔ قاجار و سده نوزدهم میلادی بنیان گذاشته شده است.

جمعیّت شهری آن بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۱۹۳ هزار و ۵۰۱ نفر اعلام شده که بزرگ‌ترین شهر جنوب استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

از دههٔ ۱۳۶۰ شمسی به بعد، بوکان مرکز جذب مهاجران زیادی از شمال غرب ایران و خصوصاً بخش‌های کردنشین ایران بوده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×