» اجتماعی » گوشت‌های توزیع شده در بوکان سالم هستند
اجتماعی - بوکان
جوابیه دامپزشکی به دنبال کشف لاشه‌های ذبح شده اسب در بوکان؛

گوشت‌های توزیع شده در بوکان سالم هستند

فروردین 20, 1403۸:۴۵ ق٫ظ 50

به دنبال کشف لاشه‌های ذبح شده اسب و الاغ در بوکان سازمان دامپزشکی این شهرستان در اطلاعیه‌ای به مردم اطمینان داد که گوشت‌های توزیع شده در قصابی‌ها تماماً با نظارت این اداره صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«حرف رک» به نقل از بوکان‌هه‌وال؛ شب گذشته خبر کشف لاشه و سرهای ذبح چندین رأس الاغ و اسب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی بوکان به‌صورت گسترده‌ای انتشار یافت.

فردی در یک ویدئو که مدعی است در اطراف روستای تبت بوکان است از چندین لاشه ذبح شده الاغ و اسب تصویربرداری و اعلام می‌کند که گوشت این حیوانات توسط بعضی از قصابی‌های بوکان یا سقز به فروش رسیده‌اند.

ساعتی بعد از انتشار این خبر سازمان دامپزشکی بوکان در جوابیه‌ای اعلام کرد که تمام گوشت‌های توزیع شده در قصابی‌های این شهرستان با مهر و بعد از تأیید سلامت آنان پخش می‌شود.

متن جوابیه سازمان دامپزشکی بوکان که در اختیار این رسانه قرار گرفته است به شرح زیر است:

تمامی واحدهای قصابی و غذاخوری‌های سطح شهر تحت نظارت فعال و روزانه شبکه دامپزشکی و سایر ادارات در قالب گروه مجهزهای مشترک بوده و گوشت مصرفی در این واحدها صرفاً از مبدأ کشتارگاه با نظارت‌های بهداشتی و شرعی در حضور مسئول فنی (دامپزشک)، ناظر ذبح شرعی (روحانی)، ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی و نماینده جهاد کشاورزی مقیم در کشتارگاه با درج مهروموم‌های امنیتی و مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی بر روی گوشت استحصالی روی لاشه‌ها که قابل روئیت برای تمامی شهروندان است، عرضه می‌گردد.

هیچ موردی مبنی بر وجود لاشه‌های خارج از این پروسه در قصابی‌های شهرستان مشاهده ننشده است.

به شهروندان گرامی اطمینان خاطر داده می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی برخورد قاطع با متخلفین صورت می‌گیرد و مراتب ازطریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.
لذا از شهروندان گرامی خواهشمندیم بدون توجه به شایعات مطروحه و فیلم‌های پخش شده، گوشت مصرفی خود را با اطمینان خاطر و صرفاً از مراکز مجاز تهیه نمایند.
هرچند جوابیه سازمان دامپزشکی بوکان مهر تأییدی بر عرصه سلامت گوشت در قصابی‌های مجاز این شهرستان است؛ اما جدای از قصابی‌ها در سطح شهر ده‌ها کبابی و غذاخوری مجاز و غیرمجاز نیز وجود دارد و به‌صورت آزادانه در حال فعالیت هستند که همگی می‌توانند کانون توزیع این گوشت‌ها باشند.

بی‌تردید باید متولیان امر در حوزه سلامت مردم با تمام جدیدت و از ابزارهای قانونی برای عدم فعالیت غذاخوری‌ها و کبابی‌های غیرمجاز تلاش کنند.
طی ماه‌های گذشته چندین بار در شهرهای مختلف اطراف بوکان همچون سقز لاشه‌های متعدد ذبح شده از اسب و الاغ پیدا شده و تا کنون مبدأ و یا مقصد این گوشت‌ها توسط ارگان‌های ذی‌ربط شناسایی نشده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×