» اجتماعی » یک میلیون مترمربع از معابر روستاهای آذربایجان غربی آسفالت می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو

یک میلیون مترمربع از معابر روستاهای آذربایجان غربی آسفالت می‌شود

شهریور 14, 1402۱۲:۰۰ ب٫ظ 50

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی، گفت: امسال یک میلیون مترمربع از معابر روستاهای آذربایجان غربی آسفالت می‌شود.

جعفر برزگر، در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: اعتبارات قیر یارانه‌ای فرصت خوبی برای به سازی محیط‌های معابر روستایی در راستای ارتقای بهداشت محیط عمومی، هدایت آب‌های سطحی، ارتقای کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاها است که خاستگاه تولید و احیای گردشگری روستایی است.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته، ۱۵۴ روستا به مساحت ۷۰۵ هزار و ۱۱۵ مترمربع و اعتبار یک هزار و 376 میلیارد ریال از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و مشارکت دهیاران آسفالت‌ریزی شد.

برزگر افزود: آسفالت‌ریزی ۱۰۶ روستای دیگر نیز از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در سال جاری به مساحت ۳۴۸ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹۲۳ میلیارد ریال تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان گفت: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

برزگر تأکید کرد: مناسب‌سازی محیط روستا جهت ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس به روستاها به طور ویژه موردتوجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است؛ چراکه در همه طرح‌های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب‌سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه و اجرای طرح‌های هادی انجام می‌شود.

وی، به‌سازی محیط روستا، اجرای شبکه معابر روستای، شبکه دفع آب‌های سطحی، آسفالت و سنگ‌فرش روستایی را یکی از مهم‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: در طول دو سال گذشته، طرح هادی و آسفالت معابر در ۷۲۴ روستای استان با اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان در راستای توسعه و آبادانی روستاها و محرومیت‌زدایی اجرا شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×