» اجتماعی » ۱۲ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در ارومیه معدوم‌سازی شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

۱۲ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در ارومیه معدوم‌سازی شد

شهریور 14, 1402۹:۱۰ ق٫ظ 40

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه از معدوم‌سازی بیش از ۱۲ مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز در ارومیه توسط کارشناسان خبر داد.

فتحی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ از معدوم‌سازی 12 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این مواد غذایی در طول یک‌ماهه اخیر توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت ارومیه از سطح عرضه توقیف و جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: پس از جمع‌آوری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، روز گذشته بعد طی تشریفات قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط معدوم می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه طی این مدت سه هزار و ۸۰۰ مورد بازدید توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید به‌عمل‌آمده است، افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تا علاوه بر خرید از اماکن معتبر هنگام خرید به شرایط نه‌گانه بهداشتی مواد غذایی مانند تاریخ تولید و انقضا توجه فرمایند.

وی تصریح کرد: مواد غذایی فاسد معدوم و دیگر مواد غذایی مشکوک به فساد برای تعیین قابلیت مصرف به آزمایشگاه مرجع ارسال و پس از حصول نتیجه آزمایشگاهی با هماهنگی مقام قضائی تعیین تکلیف می‌شود.
فتحی از شهروندان خواست به مراکز مجاز و معتبر برای خرید مواد غذایی مراجعه و به تاریخ مصرف و شرایط نگهداری مواد غذایی توجه کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به سوءاستفادهٔ سودجویان در استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز و صنعتی در برخی از مواد غذایی و تنقلات، والدین محترم نسبت به خرید مواد غذایی توسط کودکان خود حساسیت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهدۀ هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به سامانۀ 190 اعلام کنند.

فتحی بیان کرد: سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هم‌وطنان می‌توانند از اقصی‌نقاط کشور با شماره‌تلفن ۱۹۰ تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا دراسرع‌وقت توسط کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور رسیدگی شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×