» پیشخوان » ۱۳ آبان یاد‌آور رویدادهای مهم تاریخی در ایران است
پیشخوان - سیاسی - مهاباد
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه مهاباد:

۱۳ آبان یاد‌آور رویدادهای مهم تاریخی در ایران است

آبان 13, 1402۱۱:۰۷ ب٫ظ 1 50

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه مهاباد گفت:یوم‌الله ۱۳ آبان، یادآور رویدادهای مهم است که در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حجت‌الاسلام علی سید نظری در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: یوم الله ۱۳ آبان، هفته بسیج دانش‌آموزی و هفته تعلیم‌وتربیت و یادآور رویدادهایی است که در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: در این روز، در سال ۱۳۴۳، امام خمینی (رحمةالله‌علیه) از ایران به ترکیه از ترکیه به عراق از عراق به پاریس توسط رژیم دژخیم پهلوی تبعید شد.

سید نظری به حمله رژیم پهلوی به دانشگاه تهران در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: در این حادثه، جمع کثیری از دانش‌آموزان عزیز کشورمان به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر مجروح شدند.

وی افزود: این حمله به طور بسیار ظالمانه و بدون هیچ‌گونه توجیه منطقی، توسط رژیم دژخیم پهلوی صورت گرفت و باعث شد تا جامعه بین‌الملل با خشونت و سرکوب این رژیم آشنا شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه مهاباد بیان کرد: امام خمینی (ره) اعتراضی که کرده بودند در بحث تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون که در آن به شعور ملت انقلاب اسلامی ایران توهین شده بود شاه برای خوش‌خدمتی خود به اربابان خودش در آمریکا دستور می‌دهد لایحه رو در مجلس به تصویب برسانند.

وی تصریح کرد: لایحه کاپیتولاسیون برای مستشاران آمریکایی که در ایران بودند کارایی بسزایی داشت، چون با تصویب این لایحه آنان هر جرم و جنایتی مرتکب شوند. دادگاه ایران حق محاکمه آنان را نداشته باشد.

سید نظری افزود: امام خمینی (ره) در مقابل تصویب این لایحه اعتراض می‌کند و مردم ایران را نسبت به این خیانت بزرگ که توسط رژیم پهلوی انجام شده بود آگاه سازی می‌کند.

وی گفت :بعدازاین آگاه‌سازی و روشنگری ملت ایران اسلامی کماندوهای رژیم پهلوی شبانه به منزل امام یورش می‌برند و امام را دستگیر می‌کنند و درنهایت امام رو به پاریس تبعید می‌کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×