» پیشخوان » ۱۴ هزار هکتار از اراضی زراعی میاندوآب زیر کشت گندم رفت
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

۱۴ هزار هکتار از اراضی زراعی میاندوآب زیر کشت گندم رفت

آبان 25, 1402۷:۴۵ ب٫ظ 50

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از کشت ۱۴ هزار و ۶۰۲ هکتار محصول گندم در سال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به اهمیت استراتژیکی تولید محصول گندم، گفت: در سال زراعی جدید، تاکنون در سطح ۱۸ هزار و ۲۹۵ هکتار با گندم‌کاران شهرستان میاندوآب جهت کشت محصول گندم عقد قرارداد انجام‌گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۲ هکتار از اراضی زراعی ابن شهرستان به زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه کشت گندم در میاندوآب همچنان ادامه دارد، افزود: در روزهای آینده سطح زیر کشت این محصول در شهرستان افزایش خواهد یافت.

مقدم به کشت جو در اراضی کشاورزی میاندوآب نیز اشاره کرد و گفت: همچنین امسال دو هزار و ۷۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول جو اختصاص‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با تأکید بر لزوم کنترل آفات و بیماری‌ها، اطلاع‌رسانی مطلوب و پیش‌آگاهی کشاورزان در این زمینه به‌ویژه دررابطه‌با آفت برگ‌خوار پاییزه، تصریح کرد: این آفت، یک آفت پلی فاژ خطرناک است و می‌تواند به بیش از ۳۵۰ گونه مختلف گیاهی خسارت وارد کند.

وی افزود: کارشناسان مراکز و اداره بهبود تولیدات گیاهی با بازدیدهای میدانی مشترک نسبت به ردیابی آفت و انجام تمهیدات پیشگیرانه دراین‌خصوص اقدام می‌کنند.

مقدم با بیان اینکه میاندوآب با تولید یک‌ششم محصولات کشاورزی استان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی و منطقه به شمار می‌رود، اظهار کرد: در دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت، سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×