» اخبار استان » ۱۵ خرداد نقطه آغاز نهضت امام خمینی بود
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

۱۵ خرداد نقطه آغاز نهضت امام خمینی بود

خرداد 15, 1403۱۱:۵۷ ق٫ظ 10

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: این واقعه، نقطه‌آغازی برای نهضت امام خمینی (ره) بود و نمادی از مبارزه‌ی مردمی و آزاده در مقابل حکومت استبدادی پهلوی محسوب می‌شود.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به واقعه تاریخی 15 خرداد اظهار کرد: در مورد واقعه‌ی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، که به عنوان قیام ۱۵ خرداد نیز شناخته می‌شود، چندین کتاب و روایت منتشر شده است.

وی ادامه داد: این واقعه، نقطه‌آغازی برای نهضت امام خمینی (ره) بود و نمادی از مبارزه‌ی مردمی و آزاده در مقابل حکومت استبدادی پهلوی محسوب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: در این روز، مردم در شهر ورامین با شجاعت و ایمان به دستگیری امام خمینی (ره)، به‌طور جسورانه علیه رژیم پهلوی اعتراض کردند.

وی اضافه کرد: این واقعه، نمادی از اراده‌ی مردم در دفاع از اصول انقلاب اسلامی و آزادی بود و تاریخی است که همواره در خاطره‌ها و تاریخ ملت ایران به یاد می‌ماند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره اتفاقات مهم سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در هشتم تیر امسال انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود و باید ملت با بصیرت ایران یک حرکت بی‌بدیلی را رقم بزنند و با این اقدام خاری بر چشمان دشمنان میهن اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: با آمدن دولت سیزدهم، پروژه‌های متعددی در استان آذربایجان غربی به نتیجه رسید که نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه منطقه بود.

امام جمعه  اهل سنت ارومیه ادامه داد: توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی به اتحاد بین مدیران استانی بستگی دارد و همچنین، تمرکز دولت بر توان داخلی و توسعه‌ی زیرساخت‌ها، به ویژه در زمینه‌ی اقتصادی، نقش مهمی در پیشرفت آذربایجان‌غربی ایفا کرده است.

کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این استان بسیار مهم است. امیدوارم با اتحاد و همدلی، مسیر پیشرفت را به ادامه برسانیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×