» پیشخوان » ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران مهابادی پرداخت شد
پیشخوان - مهاباد
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد:

۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران مهابادی پرداخت شد

مرداد 31, 1402۴:۲۱ ب٫ظ ۱ 60

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه حرف رک، صلاح‌الدین حق‌گو در گفتگو با خبرنگار هالان ۲۴ با اشاره به آخرین وضعیت خرید گندم و پرداخت مطالبات گندم‌کاران، گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این شهرستان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اظهار کرد: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم بیش از ۶۰ هزار تن گندم خریداری شده که این مقدار خریداری شده در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه امسال برای خرید گندم اضافه به نیاز کشاورزان، 9 مرکز خرید پیش بینی شده بود، افزود: این مراکز شامل پنج مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی با ظرفیت بالغ بر ۲۰۰ هزار تُن هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اظهار کرد: این تدابیر اندیشیده شده سبب تسهیل فروش و خرید گندم اضافه در منطقه و رفع نیاز کشاورزان نسبت به بازار شده است و در ادامه نیز این چنین خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری، در شهرستان مهاباد بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی به کشت گندم اختصاص‌یافته که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به‌صورت دیم و پنج هزار هکتار به‌صورت آبی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان تصمیم گرفته‌اند که برای حذف دلالان در زمینه خریدوفروش گندم، محصول اضافهٔ خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×