» اجتماعی » ۲۷۲ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد شد
اجتماعی - اخبار استان - گفتگو
به عشق حضرت علی (ع)؛

۲۷۲ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد شد

بهمن 8, 1402۲:۰۰ ب٫ظ 40

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: با کمک همه خیّران ۲۷۲ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی سرپرست خانوار در قالب پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر آزاد شدند.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت علی (ع) بخشنده بودن و دستگیری در خفا است و این فرهنگ اصیل را باید پاسداشت و خدا را شاکر بود که چنین الگویی نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی مردمان جهان داریم.

وی در ادامه به مشارکت خیرین استان در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی پرداخت و اظهار داشت: خیرین استان آذربایجان‌غربی به نمایندگی از مردم اصیل، نوع‌دوست و بافرهنگ از تمامی بخش‌های جامعه و مجموعه‌ها، با قومیت‌ها، مذاهب و ادیان مختلف با یک اتحاد مثال‌زدنی در امور خیر در کنار هم قدم بر می‌دارند که این اتحاد و همدلی قابل ستودنی است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی افزود: قلب‌های بخشنده شما خیرین بزرگوار به تاسی از حضرت علی (ع) از کرامت و بخشنده بودن مولی‌الموحدین پیروی می‌کند و در مقابل زندان، زندانی و خانواده زندانی که یک واقعیت تلخ جامعه است و لازمه اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندان و برقراری نظم و امنیت است بی‌تفاوت نیستید.

عتباتی در پایان گفت: امروز با کمک همه خیّران ۲۷۲ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی سرپرست خانوار در قالب پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر آزاد شدند تا در کنار خانواده‌های خود باشند و این امر نیکو جزء تبیین فرهنگ گذشت و ایثار و فداکاری در جامعه نیست، فرهنگی که تا به امروز باعث شده باگذشت اولیای دم از حق قصاص خود موجب آزادی ۳۱ نفر از محکومین قصاص نفس را فراهم نموده و باید این خوبی و گذشت را پاسداشت.

وی تصریح کرد: همچنین به شکات پرونده‌های قضایی پیشنهاد کرد در مواردی که شرایط ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می‌دهد، ضمن اقدام در جهت صلح و سازش، لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کنند و با بزرگواری و گذشت راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×