» اجتماعی »  ۴۲ هزار فرصت شغلی تعهد اشتغال در آذربایجان غربی هدف‌گذاری شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تیتر یک

 ۴۲ هزار فرصت شغلی تعهد اشتغال در آذربایجان غربی هدف‌گذاری شد

شهریور 14, 1402۰:۱۵ ق٫ظ 40

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال ۴۲ هزار و ۵۹ نفر است، تصریح کرد: از این میزان تعهد شغلی برای ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره شغل فراهم شده است.

علی دهقانی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی در استان اظهار کرد: رویکرد اصلی دولت مردمی سیزدهم ایجاد اشتغال ثابت و پایدار باهدف افزایش رفاه اجتماعی است و اولویت‌های در نظر گرفته شده اشتغال استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و نظارت و پایش انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال ۴۲ هزار و ۵۹ نفر است، تصریح کرد: از این میزان تعهد شغلی برای ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر شغل فراهم شده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: امسال رویکرد نظارتی برای اشتغال ایجاد شده و صحت سنجی اشتغال ثبت شده بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اکنون نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه، سال گذشته نیز تعهد شغلی در استان ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود گفت: پارسال ۵۶ هزار و ۶۶۶ نفر در لیست اشتغال ثبت و البته راستی آزمایی شد.

دهقانی همچنین به آمار اشتغال سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: تعهد شغلی پیش‌بینی شده برای دو سال گذشته ۲۴ هزار نفر بود که بیش از ۱۹ هزار فقره از آن محقق شد.

وی با اشاره به نحوه ثبت این افراد اظهار کرد: در بخش خصوصی از طریق مجوزهای لازم کارگاهی، تسهیلات در قالب خوداشتغالی و به‌کارگیری نیرو به کارفرمایان اعطا می‌شود و به روال سامانه بر اساس کد ملی به‌صورت رندمی از سمت وزارت کار، اشتغال ایجاد شده برای افراد راستی آزمایی و پایش می‌شود.

دهقانی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: در راستای توسعه این مشاغل در آذربایجان غربی نزدیک به ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان یک هزار و ۲۵۸ طرح در استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: قالی‌بافی، دوخت لباس به‌ویژه لباس‌های محلی، تولید گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین و بیشترین تقاضاهای استان در حوزه مشاغل خانگی به شمار می‌روند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×