» اجتماعی » ۴۵۳ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی آزاد شدند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌‌غربی:

۴۵۳ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی آزاد شدند

مهر 2, 1403۷:۵۸ ق٫ظ 00

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌‌غربی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری ۴۵۳ زندانی جرایم غیرعمد استان با کمک ستاد دیه، خیرین و گذشت نوع‌دوستانه شاکیان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ شامگاه روز گذشته یازدهمین جلسه هیأت امنای ستاد مردمی دیه این استان با حضور رئیس‌کل دادگستری و مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی، به‌منظور بررسی پرونده‌های مربوط به آزادی ۵۹ زندانی نیازمند مالی برگزار شد.

در این جلسه، با توجه به حمایت‌های انجام شده توسط خیرین و مشارکت آن‌ها، تصمیماتی برای آزادی این زندانیان گرفته شد.

مشارکت نیکوکاران و خیرین همواره نقش مهمی در کاهش تراکم زندان‌ها و بازگرداندن افراد به زندگی اجتماعی ایفا کرده است، اقدامات ستاد دیه در همکاری با این خیرین، ضمن رفع مشکلات معیشتی خانواده‌های زندانیان، تأثیر مثبتی بر جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

با حمایت مالی بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که توسط خیرین ستاد دیه و به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس جمع‌آوری شد، قرار است ۵۹ زندانی نیازمند که پرونده‌های آن‌ها در هیأت امنای ستاد مطرح و بررسی شده، تا پایان هفته از زندان‌های استان آزاد شوند.

این اقدام نه تنها در راستای ترویج فرهنگ گذشت و کمک به هم‌نوع است، بلکه به بازگشت زندانیان به زندگی عادی و کسب‌وکارهای قانونی کمک می‌کند، زندانیانی که به دلیل مشکلات مالی در زندان به‌سر می‌برند، با چنین کمک‌هایی می‌توانند مسیر تازه‌ای در زندگی خود بیابند و از فرصت مجددی برای اصلاح رفتارها و بازسازی زندگی بهره‌مند شوند.

ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری  آذربایجان‌غربی، در حاشیه یازدهمین جلسه هیأت امنا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، با همت خیرین و مشارکت ستاد دیه، تعداد ۲۷۲ زندانی نیازمند از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

وی از مردم خیر استان که با مراجعه به مراجع قضایی، زندان‌ها و اهدای هزینه‌های مراسمات ترحیم و نذورات، در امر آزادی زندانیان نیازمند مشارکت کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

عتباتی تأکید کرد: چنین فعالیت‌هایی از سوی مردم نشان‌دهنده همبستگی اجتماعی و انسانی عمیق در استان است.

وی افزود: این تلاش‌ها در جهت کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد امید به زندگی بهتر در میان خانواده‌های زندانیان بسیار حائز اهمیت است.

عتباتی بیان کرد: مجموع آزادی زندانیان نیازمند در 6 ماهه نخست سال جاری به عدد ۴۵۳ نفر می‌رسد، که این امر با کمک ستاد دیه، خیرین و گذشت نوع‌دوستانه شاکیان محقق شده است.

وی با تأکید بر اهمیت گذشت و بخشش در جامعه گفت: این دست اقدامات نه تنها کمک به زندانیان بلکه حرکتی در جهت تقویت بنیان‌های اخلاقی و اجتماعی جامعه است، گذشت شاکیان و حضور فعال خیرین نشان‌دهنده آن است که جامعه ما در مسیر همدلی و یاری به یکدیگر قرار دارد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مصوبات یازدهمین جلسه هیأت امنای ستاد مردمی دیه، با بررسی پرونده وضعیت ۵۹ زندانی محکوم مالی و اختصاص ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، تا روز چهارشنبه چهارم مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد و این زندانیان از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این آزادسازی نمادی از همدلی و نوع‌دوستی مردم استان است که در ایام مختلف سال، به‌ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی، از جمله هفته دفاع مقدس، در جهت کمک به نیازمندان و زندانیان مالی مشارکت می‌کنند این گونه اقدامات، به تقویت روحیه همکاری و انسان‌دوستی در جامعه کمک شایانی می‌کند و نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیکوکاران است.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×