» اجتماعی » ۵۰۰ قطعه زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند آذربایجان غربی واگذار شد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت:

۵۰۰ قطعه زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند آذربایجان غربی واگذار شد

تیر 18, 1402۷:۳۰ ق٫ظ 30

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت ۵۰۰ قطعه زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند در استان واگذاری شد.

سید محسن حمزه لو در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ از اجرای طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واجدالشرایط در استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت برای تأمین مسکن اقشار جامعه در قالب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است.

وی افزود: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر استان در اولویت دریافت زمین برای ساخت مسکن هستند.

حمزه لو بیان کرد: طبق تکالیفی از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود مقرر شده است برای ۲۰۰ نفر از متقاضیان که در سامانه طرح‌های حمایتی راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند، زمین تخصیص داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده برای ۵۰۰ نفر از متقاضیان در استان زمین واگذار شده است.

حمزه لو تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌ها صورت‌گرفته در جلسه شورای‌عالی مسکن، اداره کل راه و شهرسازی در واگذاری زمین به افراد واجدشرایط، رتبه چهارم کشوری را به خودش اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در قانون جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است به خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر که متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد هستند، ۲۰۰ مترمربع زمین به‌صورت رایگان واگذار کند.

حمزه لو بیان کرد: این اراضی تامین شده در شهرهای مختلف استان و شهر جدید گلمان قرار دارند و مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افزایش نیروی جوان و خلاق مسیر یک جامعه را به سمت پویایی و شکوفایی بیشتر تغییر می‌دهد و در مقابل جامعه پیر، طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد.

حمزه لو بیان کرد: به‌طورکلی می‌توان افزایش جمعیت را پیش‌نیاز توسعه پایدار دانست و باید دولت زیر ساخت‌های تحقق این مهم را فراهم آورد. در همین راستا رهبر معظم انقلاب سیاست‌های افزایش جمعیت را ابلاغ کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×