» اجتماعی » ۵۰ درصد درآمد نیروهای مسلح صرف مسکن می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک

۵۰ درصد درآمد نیروهای مسلح صرف مسکن می‌شود

اسفند 26, 1402۱۱:۰۲ ق٫ظ 30

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هزینه مسکن در کشور بالا است و ۵۰ درصد حقوق نیروهای مسلح برای تأمین هزینه مسکن صرف می‌شود و این مشکل باید رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، سرلشکر باقری در آیین افتتاح 6 هزار و 94 واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی ساخت 14 هزار و 65 واحد مسکونی نیروهای مسلح استان آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات مسکن این نیروها اظهار داشت: نیروهای مسلح در همه کشورهای جهان از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود چرا که این افراد باتوجه‌به شرایط کاری نباید دغدغه فکری زیادی از جمله مسکن را داشته باشند.

وی افزود: نیروهای مسلح ویژگی‌های کاری خاص خود را دارند و در تمامی شرایط در کنار مردم هستند و باید در این راستا سعی شود تا این نیروها باتوجه‌به سختی کارهای موجود از جمله نگهبانی در مرزها و حفاظت از کشور که همواره از جان خود دریغ نمی‌کنند، کمترین دغدغه مسکن را داشته باشند تا بتوانند زندگی راحتی به همراه خانواده بگذرانند.

سرلشکر باقری گفت: ۵۰ درصد یا بیشتر هزینه‌های افراد شاغل در نیروهای مسلح صرف مسکن می‌شود و این موضوع سبب شده تا به‌خاطر این هزینه‌کردها در سایر هزینه‌های زندگی به مشکل جدی برخورد کنند و اگر این مشکل مسکن نیروهای مسلح حل شود شرایط خوبی برای زندگی آن‌ها فراهم می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: سعی داریم تا افراد شاغل در نیروهای مسلح قبل از رسیدن به سن بازنشستگی صاحب‌منزل شوند تا در پایان خدمت خانواده آن‌ها دغدغه مسکن نداشته باشند.

وی افزود: با توافق‌هایی که صورت‌گرفته ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت ساخته می‌شود و کمک قابل‌توجهی به تأمین مسکن نیروهای مسلح می‌شود.

باقری بیان کرد: در بعضی استان‌ها اوضاع مسکن نیروهای مسلح از شرایط بهتری برخوردار است؛ ولی در برخی استان‌ها متأسفانه شرایط بهتر نیست و در تأمین مسکن‌های این استان‌ها باید تلاش بسیاری شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: از همه جهات از جمله هزینه ساخت و تأمین تجهیزات و وام باید به نیروهای مسلح کمک شود چرا که افراد شاغل در نیروهای مسلح باتوجه‌به این که ۵۰ درصد حقوق خود را در بخش مسکن به‌صورت اجاره پرداخت می‌کنند، توان ساخت مسکن برای خود را ندارند و اگر کمکی به آن‌ها نشود قطعاً به مشکل برخورد می‌کنند.

گفتنی است؛ خرید مسکن نیز تبدیل به رویایی دور و دست‌نیافتنی به‌خصوص برای ساکنین شهرهای بزرگ شده است. تا پیش‌ازاین خیلی از خانه اولی‌ها، موانع زیادی برای خرید خانه در پیشروی خود داشتند؛ اما در حال حاضر، مانع بزرگ‌تری بر سر راه خویش می‌بینند و آن‌ها هم توان برای پس‌انداز است. چرا که مخارج زندگی به‌قدری بالا رفته است که امکان پس‌انداز نمی‌دهد. به‌این‌ترتیب سالیان انتظار برای خانه‌دارشدن مدام طولانی‌تر می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×