» پیشخوان » ۸۰۱ تن محصول کلزای تولیدی کشاورزان در میاندوآب خریداری شد
کلزا
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: 

۸۰۱ تن محصول کلزای تولیدی کشاورزان در میاندوآب خریداری شد

تیر 27, 1402۸:۱۸ ق٫ظ 60

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از آغاز برداشت دانه‌های روغنی تاکنون بیش از ۸۰۱ تن محصول کلزای تولیدی کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش حرف رک، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به بازدید از مراکز خرید تضمینی کلزا در میاندوآب، اظهار کرد: طی بازدیدهای مستمری که انجام می‌گیرد، خوشبختانه روند خرید تضمینی و کیفیت محصول کلزای خریداری شده مطلوب است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: از آغاز برداشت دانه‌های روغنی تاکنون بیش از ۸۰۱ تن محصول کلزای تولیدی کشاورزان این شهرستان در مرکز خرید سیمینه گوگ تپه، خریداری شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تا پایان فصل برداشت بیش از ۹۲۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت در میاندوآب برداشت شود.

مقدم تصریح کرد: محصول کلزای تولیدی کشاورزان به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال خریداری و بهای کلزا به قیمت ۲۲۰ هزار ریال به طور کامل پرداخت شده و فقط ۸۰ هزار ریال در هر کیلوگرم که مربوط به پاداش کشت کلزا است باقی‌مانده و آن نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با تأکید بر ضرورت توسعه کشت دانه‌های روغنی، اظهار کرد: کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دانه‌های آن بیش از ۴۰ درصد روغن دارد و به لحاظ پایین‌بودن درصد اسیدهای چرب اشباع و دارابودن امگا ۳ و امگا ۶ از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: کلزا در تناوب با دیگر محصولات زراعی از جمله غلات حاصلخیزی خاک را بهبود بخشیده و باعث افزایش تولید محصول بعد از خود می‌شود.

مقدم تصریح کرد: توسعه کشت کلزا از اولویت‌های این مدیریت در راستای مدیریت بهینه مصرف آب، و کاهش وابستگی تأمین این کالا از طریق واردات است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×