» اجتماعی » افزایش ۲۴ درصدی سفرهای جاده‌ای آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
در هفت‌ماهه گذشته اتفاق افتاد؛

افزایش ۲۴ درصدی سفرهای جاده‌ای آذربایجان‌غربی

آبان 8, 1402۹:۱۰ ق٫ظ 20

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش 24 درصدی سفرهای جاده‌ای با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پیوستن ناوگان جدید، شاهد افزایش ناوگان حمل‌ونقلی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۵۵۰ اتوبوس، یک هزار و ۱۲۲ مینی‌بوس و یک هزار و ۴۷۲ دستگاه سواری مشغول ارائه خدمات به مسافران استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: سهم استان آذربایجان‌غربی از ناوگان مسافری اتوبوس در سطح کشور، ۳.۶۶ درصد، مینی‌بوس ۳.۶۳ درصد و سواری ۴.۴۲ درصد است که در این میان ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بخش اتوبوس با عمر متوسط ۱۳.۷۵ سال نسبت به متوسط کشوری جوان‌تر است.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۵۸ هزار سفر توسط ناوگان مسافری استان با تلاش بیش از سه هزار و ۶۰۰ راننده دارای کارت هوشمند فعال انجام‌گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش را حکایت دارد.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۶۰ هزار مسافر برون‌شهری جابه‌جا شده‌اند که این مقدار نیز نسبت به مدت‌زمان مذکور ۲۶ درصد افزایش داشته است.

دست‌نشان اظهار داشت: در مجموع ۱۳۳ شرکت، مؤسسه و شعبات مسافربری در سطح استان آذربایجان‌غربی فعال است که به تفکیک ۸۶ شرکت، ۱۹ مؤسسه و ۲۸ شعبه وظیفه ارائه خدمات به مسافرین را بر عهده دارند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×