» اجتماعی » هشدار به دارندگان ماینرهای غیرمجاز
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
در نشست خبری مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی تأکید شد:

هشدار به دارندگان ماینرهای غیرمجاز

تیر 23, 1403۱:۳۰ ب٫ظ 30

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی به دارندگان رمزارزهای غیرمجاز هشدار داد و گفت: به گزارش‌دهندگان ماینرهای غیرمجاز ۳۳ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، طاهر کیامهر در نشست خبری با اصحاب رسانه از کشف و ضبط ۱۲۱ دستگاه ماینر غیرمجاز از نیمه دوم خرداد ماه تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از نیمه دوم خردادماه، با آغاز ایام پیک بار تابستان، تعداد ۱۲۱ دستگاه استخراج رمز ارز که فاقد مجوزهای قانونی بوده و به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع استفاده می‌کردند، در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی آمار ماینرهای غیرمجاز کشف شده طی سه ماهه اول سال جاری را ۱۲۱ مورد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: با تشکیل اکیپ‌های ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی و با کمک نیروی انتظامی، نظارت بر مناطق مشکوک و پرمصرف برق به ویژه در ایام پیک بار تابستان ۱۴۰۳ تشدید شده است تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌روند، این شرکت با هدف صیانت از منافع ملی، جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان، به طور مستمر پیگیر کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان است، این پیگیری‌ها از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه سال جاری جهت جلوگیری از اختلال در برق‌رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تصریح کرد: میزان مصرف برق دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف شده، نزدیک به ۱۱۷۹.۵ مگاوات ساعت از ظرفیت شبکه برق بوده که با زحمات و مشارکت دستگاه‌های قضایی و انتظامی با شرکت توزیع نیروی برق، این دستگاه‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

وی بر نقش مهم گزارش‌های مردمی در کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در سطح استان تأکید کرد و گفت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری، برای افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را شناسایی و به شرکت توزیع برق گزارش دادند، مطابق دستورالعمل اعلامی وزارت نیرو و توانیر پاداشی در نظر گرفته شد از ابتدای سال تا پایان خردادماه امسال، حدود ۳۳ میلیون تومان پاداش برای این گزارش‌های مردمی پرداخت شده است.

کیامهر تاکید کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از این مراکز، مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۰۱۸۳۹۳۸۵۸ به حراست و یا همکاران دفتر روابط عمومی به شماره ۳۱۱۰۴۲۷۷-۰۴۴ اطلاع داده و علاوه بر یاری رساندن به خادمان خود در صنعت برق جهت تأمین برق پایدار، پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز را دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ماه سال جاری، ۲۶۰ مرکز استخراج رمز ارز و بیش از ۳ هزار و ۱۳۳ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده است، مجموع انرژی احصا شده از محل کشف این دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز حدود ۱۷ هزار مگاوات ساعت بوده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×