» اجتماعی » طلاق در آذربایجان‌غربی کاهشی شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی:

طلاق در آذربایجان‌غربی کاهشی شد

خرداد 26, 1403۱۱:۵۹ ق٫ظ 30

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته 8 هزار و 600 مورد طلاق در ثبت احوال استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است که نسبت به مشابه سال 1401 کاهش یافته است.

سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به آمار ازدواج در استان اظهار کرد: آمار ازدواج ثبت شده در سال گذشته در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در استان 25 هزار و 680 مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت، ارائه تسهیلات و مشوق‌های مالی و اجتماعی برای جوانان از جمله اعطای وام ازدواج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی مشترک و مشاوره‌های پیش از ازدواج است که می‌تواند به تسهیل روند ازدواج کمک کند، همچنین، همکاری با سازمان‌های مختلف برای ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود شرایط اقتصادی جوانان نیز از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد امنیت شغلی برای جوانان از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به افزایش نرخ ازدواج کمک کند.

وی با اشاره به آمار طلاق در استان بیان کرد: سال گذشته 8 هزار و 600 مورد طلاق در ثبت احوال استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است که نسبت به مشابه سال 1401 کاهش یافته است.

احمدی در ادامه بیان کرد: سازمان ثبت احوال کشور با اجرای پایگاه اطلاعات مکان اقامت اشخاص حقیقی، مطابق با ماده 10 قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، موظف است امکان ثبت و به‌روزرسانی آنلاین نشانی قانونی تمامی اشخاص حقیقی را با رعایت کلیه الزامات امنیتی در این پایگاه فراهم کند، از این پس، نشانی مندرج در این پایگاه به عنوان اقامتگاه قانونی هر شخص شناخته می‌شود و سازمان ثبت احوال موظف است از طریق تبادل اطلاعات و ارائه سرویس‌های الکترونیکی، این نشانی‌های قانونی را به تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی ارائه دهد، این نهادها به هیچ عنوان حق دریافت نشانی اشخاص حقیقی را به جز از طریق سرویس الکترونیکی سازمان ثبت احوال ندارند.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور امکان جدیدی را فراهم کرده است که شهروندان می‌توانند از طریق سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir از خدمات الکترونیک و غیرحضوری این سازمان، نظیر مشاهده اطلاعات پایگاه خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی و درخواست تغییر نام، بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×