» اجتماعی » پرداخت مطالبات چغندرکاران شهرستان میاندوآب
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب خبر داد:

پرداخت مطالبات چغندرکاران شهرستان میاندوآب

مهر 23, 1403۱۱:۲۰ ق٫ظ 20

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: پرداخت به‌موقع مطالبات چغندرکاران میاندوآب، با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تسریع در روند برداشت محصول، یکی از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ صبح امروز معاون استاندار و فرماندار شهرستان میاندوآب، به همراه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، در راستای حمایت از کشاورزان چغندرقندکار و نظارت بر تعیین اُفت و عیار چغندرقند تحویلی، از بخش‌های مختلف کارخانه قند میاندوآب بازدید کردند. این بازدید با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات چغندرکاران و همچنین ارتقای کیفیت محصول تحویلی به کارخانه انجام شد.

رضا مقدم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب در این بازدید اظهار کرد: در سال جاری ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تولید گسترده این محصول، پیش‌بینی کرد که بیش از ۲۶۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت برداشت شود.

مقدم تاکید کرد: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی، ایجاد فرصت‌های پایدار برای کشاورزان است که با افزایش کشت و تولید چغندرقند، این هدف به خوبی دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: برداشت چغندرقند در این شهرستان از اول مهر ماه آغاز شده و تاکنون ۵۶ هزار تن محصول چغندرقند تولیدی زارعین به کارخانه قند میاندوآب تحویل داده شده است این میزان برداشت بیانگر نقش مهم میاندوآب در تولید این محصول استراتژیک است که به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی زنجیره تامین قند در کشور عمل می‌کند. در این راستا، حمایت‌های بیشتری از کشاورزان برای تقویت زیرساخت‌های تولیدی در حال انجام است.

نظارت دقیق بر عیارسنجی و تحویل چغندرقند

مقدم خاطرنشان کرد: مهندسین ناظر کشاورزی به‌عنوان نمایندگان مدیریت جهاد کشاورزی از آغاز دوره بهره‌برداری این محصول در کارخانه قند حضور دارند و نظارت دقیقی بر نحوه تحویل و عیارسنجی چغندرقند انجام می‌دهند این امر باعث می‌شود که کشاورزان از شفافیت و عدالت در محاسبه محصول خود اطمینان حاصل کنند و از تجربه‌های سال‌های گذشته در جهت بهبود کیفیت محصول بهره‌برداری شود.

مقدم تصریح کرد: تاکنون هیچ مشکلی در تحویل چغندرقند توسط کشاورزان به کارخانه قند وجود نداشته و پرداخت مطالبات چغندرکاران به‌موقع انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال هر کیلوگرم چغندرقند با عیار ۱۶ درصد به قیمت ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال از چغندرکاران خریداری می‌شود افزون بر این، به ازای تحویل هر تن چغندرقند، ۲ کیلوگرم قند و ۲۰ کیلوگرم تفاله به‌عنوان جایزه تشویقی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است این پاداش‌ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین کشاورزان و افزایش کیفیت محصول تحویلی می‌شود.

گفتنی است در این بازدید، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار، مدیر کارخانه قند، دبیر خانه کشاورز و نظام صنفی کارهای کشاورزی، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی و مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب نیز حضور داشتند.

این بازدید فرصتی برای تعامل بیشتر بین مسئولان و کشاورزان ایجاد کرد و زمینه‌ای برای شناسایی نیازهای واقعی آنان فراهم شد توجه به این نیازها و افزایش نظارت‌ها می‌تواند بهبود قابل توجهی در تولید و بهره‌وری در این صنعت ایجاد کند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×