» اخبار استان » نظام اسلامی خدمتگزار و مردم‌دار است
قریشی
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

نظام اسلامی خدمتگزار و مردم‌دار است

خرداد 21, 1403۰:۲۰ ق٫ظ 40

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ غربی گفت: نظام اسلامی نظام خدمتگزار بوده و ارباب‌ورعیتی در این نظام، سبکی بسیار مذموم و غیرقابل‌قبول است و کارگزاران نظام اسلامی در خدمتگزاری خالصانه به مردم باید نگاه فاخر دینی را مدنظر قرار دهد.

حجت‌الاسلام مهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به شاخصه‌های «رئیس‌جمهور تراز انقلاب» از نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری اظهار کرد: در مساله شاخصه‌های ریاست‌جمهوری تراز انقلاب، پُرکاری و معتقد به مبانی انقلاب بودن از شاخصه‌های مهم ریاست‌جمهوری تراز انقلاب است که اخیراً مقام معظم رهبری بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی به آن‌ها تأکید کردند که شهید جمهور آیت‌الله رئیسی به این شاخصه‌ها مزین بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک تحول همه‌جانبه در زندگی فردی و اجتماعی مردم ایجاد کرد گفت: نوع نگاه نظام و حضرت امام (ره) و رهبری معظم به کارگزاران و مخصوصاً ریاست‌جمهوری از این منظر باید مورد بررسی قرار بگیرد و کارگزاران نظام اسلامی حتماً باید به جایگاه والای مردم به‌عنوان ولی‌نعمت ارج نهاده و آنها را در راس اولویت‌های خود قرار بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: کارگزار نظام حتماً باید خود را خادم مردم و جامعه بداند و نگاه‌های پست به مردم که شاخصه نظام پهلوی بود و مردم را رعیت می‌انگاشت؛ را کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی نظام خدمتگزار بوده و ارباب‌ورعیتی در این نظام، سبکی بسیار مذموم و غیرقابل‌قبول است و کارگزاران نظام اسلامی در خدمتگزاری خالصانه به مردم باید نگاه فاخر دینی را مدنظر قرار داده و زمینه‌های لازم برای تعالی زندگی مؤمنانه را فراهم کنند.

سید قریشی عنوان کرد: مردم در نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری یک اصل تغییرناپذیر هستند. مردم‌سالاری واقعی در ایجاد و تداوم نظام اسلامی معنا پیدا کرده است و کارگزاران به‌عنوان خادمین همین مردم در انتخاب، تداوم خدمت با رای و نظارت همین مردم بر سرکار حاضر شده و خدمت می‌کنند.

وی  در خصوص خطر بازگشت دولت غرب‌گرا به کشور عنوان کرد: دولت غرب‌گرا عبارتی است که می‌توان آن را تعدیل کرد گفت که ما دولتی نداشتیم که واقعاً غرب‌گرا باشد. بله درست است شاید در طول ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی مسئولینی بر سرکار بوده‌اند که نوع نگاهشان به غرب نگاه واقعی نبوده و در دشمنی‌های غرب علیه نظام و مردم واقع‌نگر نبوده‌اند. ولی اینکه ما یک دولت را کلاً غرب‌گرا بدانیم شاید صحیح نباشد.

سید قریشی ادامه داد: اما واقعاً این نکته هم که کارگزارانی در نظام اسلامی با این نوع نگاه خوش‌بین به غرب بر سرکار باشند، خودش آفات غیر قابل جبرانی می‌تواند وارد کند همچنان که کشور هشت سال معطل مذاکراتی شد که هیچ آورده‌ای برای مردم نداشت.

وی اضافه کرد: در آیه ۱۲۰ سوره بقره {وَلَن تَرۡضَیٰ عَنکَ ٱلۡیَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡۗ قُلۡ إِنَّ هُدَی ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَیٰۗ وَلَیِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَاۤءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِی جَاۤءَکَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ مَا لَکَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِیࣲّ وَلَا نَصِیرٍ }می‌توان نگاه اسلام به راهبرد سیاست خارجی را مشاهده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: خداوند در آیه ۶۴ سوره انفال خطاب به پیامبر می‌فرماید: “یَـٰۤأَیُّهَا ٱلنَّبِیُّ حَسۡبُکَ ٱللَّهُ وَمَنِ ٱتَّبَعَکَ مِنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ”خداوند و آنهایی از مؤمنان که از تو تبعیت می‌کنند برای تو کفایت می‌کند. تکیه به مردم در نگاه عمیق حضرت امام در رهبری انقلاب اسلامی و در ادامه، اعتماد عمیق به مردم در نگاه مقام معظم رهبری، این مساله را روشن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کارگزار نظام اسلامی به این نگاه باید پایبند باشد. کار این نظام همواره بر دوش مردم بوده است و مردم در بزنگاه‌های مختلف اعم از انقلاب و جنگ و سازندگی و مقاومت امتحان خود را پس داده اند. تکیه به توان مردم و ظرفیت‌های داخلی در کنار استفاده از امکانات بین‌المللی نگاه منطقی نظام اسلامی است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×