تکمیل ۱۷۳۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حسین سپهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکهزار و ۷۳۰ کلاس درس در سه سال گذشته در قالب مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، تکمیل و به بهرهبرداری رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای این پروژهها یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است که ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی تأمین شده است.
وی همچنین با اشاره به وجودیک هزار و ۵۰۰ کلاس نیمهتمام در استان افزود: با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی و نیازهای موجود، تکمیل این کلاسها باید در اولویت قرار گیرد.
لزوم توجه ویژه به مدارس قدیمی ارومیه
سپهری با اشاره به مدارس قدیمی در ارومیه تأکید کرد: با توجه به قدمت این مدارس و شرایط ناپایدار آنها که همچنان میزبان دانشآموزان هستند، باید برای تعمیر و بازسازی آنها اقدامات فوری انجام شود. وضعیت فعلی زیبنده نظام آموزشی این شهر نیست و نیازمند توجه جدی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان غربی در ادامه صحبتهای خود تأکید کرد: بسیاری از مدارس قدیمی شهر ارومیه به دلیل فرسودگی و نبود تعمیرات اساسی، در وضعیت مناسبی قرار ندارند. این مدارس، علاوه بر نیاز به تعمیر و بازسازی فوری، باید از نظر ایمنی نیز مورد بررسی قرار گیرند تا سلامت دانشآموزان تضمین شود.
وی افزود: برنامهریزی برای بهبود این وضعیت نیازمند مشارکت جدی همه دستگاههای اجرایی مرتبط و جذب منابع مالی کافی از بودجههای استانی و ملی است. همچنین، ورود خیرین مدرسهساز به این حوزه میتواند نقش مهمی در تسریع بازسازی و بهسازی مدارس داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با تکمیل کلاسهای نیمهتمام و بازسازی مدارس قدیمی، میتوان گام مهمی در بهبود زیرساختهای آموزشی استان برداشت و سطح کیفی آموزش را ارتقاء داد.
سپهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: توسعه و ارتقای زیرساختهای آموزشی در آذربایجان غربی نیازمند یک نگاه ملی و مشارکت گستردهتر از سوی نهادهای دولتی و بخش خصوصی است. تکمیل پروژههای نیمهتمام و بازسازی مدارس فرسوده باید به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار قرار گیرد، زیرا عدم توجه به این مسئله میتواند تأثیرات منفی بر کیفیت آموزش و آینده تحصیلی دانشآموزان استان داشته باشد.
وی همچنین بر نقش مؤثر خیرین مدرسهساز تأکید کرد و گفت: خیرین مدرسهساز همواره از ستونهای اصلی توسعه آموزشی در استان بودهاند. برنامهریزی دقیق برای جذب و مشارکت آنها در پروژههای جدید و بازسازی مدارس قدیمی میتواند بسیاری از کمبودها را جبران کند.
انتهای خبر/ و