جادههای آذربایجانغربی همچنان قربانی میگیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، راههای مواصلاتی هر استان بهعنوان شریانهای حیاتی آن منطقه نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند که متأسفانه بیشتر جادههای آذربایجان غربی از امنیت و استانداردهای لازم یک جاده استاندارد برخوردار نبوده و همواره باعث نارضایتی مردم این استان شده است.
تصادف از جمله واژههایی است که شنیدن آن در دل تمام افراد رعب و ترسی اجتنابناپذیر ایجاد میکند. در این میان تصادفهای جادهای یکی از مخوفترین و مرگآورترین نوع تصادفات به شمار میرود.
در آذربایجانغربی تصادف در جادهها افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است. اما موضوعی که حائز اهمیت است علت تصادفات است بیتردید نبود روشنایی و امکان دید برای راننده یکی از بارزترین علل تصادفات جادهای محسوب میشود.
علاوه بر ناایمن بودن بیشتر جادهها، برخی محورهای مواصلاتی به سبب نبود روشنایی کافی، افراد زیادی را روانه بیمارستان یا آرامستان کردهاند؛ ولی هنوز که هنوز است هیچ چارهای برای تأمین روشنایی این جادهها اندیشیده نشده است.
مردم استان بارها در خصوص ناامن بودن جادههای استان گلایه کرده و از طریق رسانهها صدای خود را به گوش مسئولان رساندهاند، اما گویا هیچ مسئولی گوشی برای شنیدن این مطالبات ندارند.
وزارت راه و شهرسازی کمتر از سایر استانها به وضعیت راههای آذربایجان غربی توجه کرده است
حجتالاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس، با انتقاد از اینکه وزارت راه و شهرسازی کمتر از سایر استانها به وضعیت راههای استان آذربایجان غربی توجه کرده است، ابلاغ طرح جامع شهر ارومیه از سوی شورایعالی شهرسازی را پایانی بر حوادث ترافیکی مکرر در جادههای این استان دانست.
وی در بیان دلیل تذکرهای پیدرپی وی به وزیر راه و شهرسازی، گفت: توسعه خطوط ریلی و قطار سریعالسیر ارومیه – تبریز و ارومیه – سرو هنوز در دست مطالعه هستند و استاندار محترم نیز در حال پیگیری این موضوع است و امیدوارم بتوانیم در سال آینده این مهم را محقق کنیم.
ذاکر ادامه داد: استان آذربایجان غربی در زمینه آسفالت و تعریض جادهها نسبت به سایر استانها عقبتر است ضمن اینکه هنوز طرح جامع شهر ارومیه از سوی شورایعالی شهرسازی ابلاغ نشده است و در شرایط کنونی ۳۰ تعاونی مسکن داریم که دچار مشکل شدهاند چرا که تاکنون نتوانستهاند زمین دریافت کنند، مسکن بسازند و بفروشند و سند دریافت کنند و طرح جامع شهر ارومیه میتواند مشکل ۲۰۰ هزار نفر را در این زمینه حل کند.
وی با انتقاد از اینکه وزارت راه و شهرسازی کمتر از سایر استانها به وضعیت راههای استان آذربایجان غربی توجه کرده است، تصریح کرد: محورهای مواصلاتی و سه تونل در بزرگراه ارومیه – تبریز بلاتکلیف مانده و این وضعیت باعث شده سالانه صدها نفر جان خود را از دست بدهند، چه زمانی قرار است این مشکلات حل شود؟
ذاکر خاطرنشان کرد: جاده سلماس از دیگر مسیرهای ناایمن است که هر هفته تعدادی از همشهریان در پی وقوع حادثه تصادف در این مسیر جان خود را از دست میدهند کمااینکه بهتازگی ۶ نفر در این مسیر جان خود را از دست دادند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، فرد قدرتمندی است که دستورات لازم را صادر میکند؛ اما متأسفانه نیروهایش بهکندی فعالیت کرده و بهانههای قانونی همچون مناقصه را مطرح میکنند.
عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: هماکنون در تلاش هستیم اداره کل راهآهن در ارومیه راهاندازی شود کمااینکه در این زمینه با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و وزرای مربوطه هم صحبت کردم تا با تحقق این مهم، انگیزه لازم برای توسعه خطوط ریلی در این منطقه ایجاد شود.
انتهای خبر/