» اجتماعی » ۲۵۰۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در آذربایجان غربی اهدا شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو

۲۵۰۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در آذربایجان غربی اهدا شد

مرداد 8, 1402۱۲:۴۱ ب٫ظ 20

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح نذر خون تا اربعین حسینی ادامه دارد گفت: در روز تاسوعا و عاشورا میزبان دو هزار و ۵۰۰ نفر از هم استانی‌ها بودیم. 

مجتبی قهرمان رضاییه در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به اهدای خون در آذربایجان غربی در دهه اول محرم اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو هزار و ۵۰۰ واحد خون توسط عزاداران استانی اهدا شد.

وی افزود: در روز تاسوعا یک هزار واحد و در روز عاشورا یک هزار و ۵۰۰ واحد خون توسط عزاداران حسینی در استان آذربایجان غربی اهدا شده است.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه طرح نذر خون از اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر در سراسر استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش آمار اهداکنندگان خون و منوط نکردن اهدای خون به روزهای تاسوعا و عاشورا است.

مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان غربی با اشاره به باورهای نادرستی که در مورد اهدای خون بانوان وجود دارد، گفت: این باورها سبب شده که سهم بانوان در استان از اهدای خون خیلی پایین باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶۰ نفر از بانوان استانی اقدام به اهدا خون کرده‌اند، افزود: در این مدت حدود سه هزار نفر از اهداکنندگان خون را نیز جوانان تشکیل داده‌اند.

قهرمان رضاییه تصریح کرد: اغلب این باورها از جمله اینکه بانوان دچار کم‌خونی هستند، صحیح نیست؛ زیرا معاینه و مشاوره بانوان مراجعه‌کننده به انتقال خون نشان داده که بیشتر مراجعان، شرایط اهدا دارند.

وی بیان کرد: نیاز به خون همواره وجود دارد و نه‌تنها متوقف نمی‌شود؛ بلکه در برخی ایام، این نیاز افزایش می‌یابد؛ بنابراین از مردم درخواست داریم که در فصول کم مراجعه نیز برای اهدای خون اقدام کنند.

قهرمان رضاییه درباره شرایط فرآورده‌ها و ذخایر خونی حال حاضر استان، گفت: خوشبختانه امسال با همراهی هم‌استانی‌ها از اول سال مشکلی در تأمین خون و فرآورده‌های خونی نداشتیم و هم اکنون ذخایر خوبی داریم اما نیاز به خون همیشگی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×